Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
FörsäkringarPlaceringFör kundenFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
FörstasidanFörsäkringarFordonKaskoförsäkring för företagTrafikförsäkring för företagFöretagets fordonsförsäkringarBåtförsäkring för företagAlla fordonsförsäkringarEgendom och verksamhetFöretagsförsäkringAnsvarsförsäkring PatienförsäkringAvbrottsförsäkring CyberförsäkringTransportansvarsförsäkringAlla egendomsförsäkringarPersonerArbetsolycksfallsförsäkringArbetsförmågaförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSkydd vid allvarlig sjukdomKompletterande skydd för personalenPersonskydd för företagareAlla personförsäkringarResaLivLivförsäkring för företagare AffärspartnerskyddGrupplivförsäkringAlla livförsäkringarPensionGruppensionsförsäkringFrivillig pensionsförsäkring för företagare FöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarKonkurrensutsätt försäkringarnaPlaceringFonderInstitutionell kapitalförvaltningBelöningstjänsterPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFör kundenSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtalFöretagsfinansieringLokal finansieringProjektfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FörsäkringarPlaceringFör kundenFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Gör så här
  1. 1. Gör en polisanmälan
    Gör en polisanmälan och begär en kopia på anmälan. Om din telefon eller pekplatta har stulits, kontakta operatören för att stänga av abonnemanget. Du spärrar bankkortet på bankernas allmänna spärrtjänst på nummer +358 20 333.
  2. 2. Gör en lista över den egendom som har blivit stulen
    Gör en lista över den egendom som har blivit stulen. Du kan börja städa efter att du har fotograferat inbrottsspåren. Om skadorna inte kan repareras genast, se till att dörren eller fönstret skyddas tillfälligt till exempel med skivor.
  3. 3. Anmäl en skada
    Anmäl skadan. Skadeanmälan ska göras inom ett år från det datum då skadan inträffade.Obs! För skadeanmälan behöver du veta det stulna föremålets märke, modell och inköpsår. Ha vid behov kvitton redo. Spara handlingar relaterade till skadan i ett år. Vid behov begär vi dem separat av dig.Öppna blanketten
  4. 4. Vänta så kontaktar vi dig
    När vi har fått din skadeanmälan, kontaktar vi dig och kommer överens om fortsatta åtgärder. Vid behov beställer vi och bekostar en skadekartläggning.
Uträtta ärenden som företagskundKontaktuppgifter
Skador och ersättningar
Begär ett anbud
Faktureringsärenden
Ge respons
Kontaktbegäran gällande placeringar
Teckna ett nättjänstavtal
Mest populära produkterArbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmåga­försäkring
Personförsäkringar
Fordonsförsäkringar
Verksamhets- och egendomsförsäkringar
Institutionell kapitalförvaltning
Kapitalplaceringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarEgendom och verksamhetFöretaget utsattes för inbrott eller företagets egendom utsattes för skadegörelseVill du fortfarande byta språk?JaNej