Ta i bruk tjänsten
I nättjänsten för företag kan du sköta de årliga rutinerna för försäkringarna och anmäla skador. Du kan även skicka meddelanden över krypterad anslutning.
Den som först undertecknar avtalet om nättjänst blir tjänstens huvudanvändare.
Nättjänstens huvudanvändare kan lägga till nya användare av nättjänsten och hantera användarrättigheter. Det går också att senare ändra huvudanvändare eller lägga till fler huvudanvändare.
Teckna ett avtal elektroniskt
1. Teckna ett avtal
För att teckna ett avtal behöver du:
- personliga bankkoder
- företagets FO-nummer.
2. Vänta på vårt meddelande
När du har tillgång till tjänsten får du ett e-postmeddelande från oss.
3. Logga in i tjänsten
Huvudanvändaren kan därefter logga in i tjänsten och lägga till nya användare:
Klicka på Användarhantering på startsidan och välj Lägg till ny användare eller Lägg till flera användare för att lägga till fler användare samtidigt.
När du lägger till en användare behöver du följande uppgifter om den användare som du vill lägga till:
- namn
- e-postadress
- telefonnummer
- personbeteckning.
Om användaren inte har någon finländsk personbeteckning behöver du hens födelsedatum och medborgarskap. Den här funktionen fungerar bara när du lägger till en ny användare. Om du vill lägga till flera användare på en gång, måste alla som du vill lägga till ha en finländsk personbeteckning.
När du lägger till en användare kan du också välja behörighetsroll för användaren.
När du har lagt till den nya användarens uppgifter får hen ett e-postmeddelande genom vilket hen kan börja använda tjänsten. För att detta ska fungera smidigt måste kontaktuppgifterna vara korrekta.
4. Bemyndiga användare
När nättjänsten är i bruk kan huvudanvändaren bemyndiga ett annat företag – t.ex. en revisionsbyrå – eller en privatperson att sköta företagets försäkringsärenden i nättjänsten. Företagets giltiga nätfullmakter överförs automatiskt till den nya tjänsten.
Vissa fullmakter kan kräva separat godkännande. Du kan se information om dessa fullmakter på tjänstens startsida.
Teckna avtal med pdf-blankett
Om bolagsformen är något av följande,
- beskattningssammanslutning
- enskild firma (när FO-numret inte är registrerat i handelsregistret)
- annan sammanslutning
- stiftelse
- förening som grundar sig på speciallagstiftning
- evangelisk-lutherska kyrkan
- försäkringskassa
- samkommun
- annan ekonomisk förening
- registrerat religiöst samfund
- arbetslöshetskassa
Skicka den ifyllda blanketten kostnadsfritt till adressen:
LokalTapiola-gruppen
Kundtjänst för företag PK2 2E
Info: Webb-ID 5007453
00003 SVARSFÖRSÄNDELSE
Du kan också skicka blanketten till oss per e-post till adressen
Observera att e-postförbindelsen inte är krypterad. Meddelandet kan skickas krypterat via adressen
Underteckna nättjänstavtalet
Om ditt företag redan har inlett ett upprättande av nättjänstavtal, men avtalet kräver ytterligare underskrifter
För att signera behöver du:
- personliga bankkoder
- företagets FO-nummer.
Du får ett e-postmeddelande när tjänsten är aktiverad.
Tilläggsinformation och råd
Om du behöver hjälp kan du ringa till nummer