Resgodset blev stulet eller skadades
Från resgodsförsäkringen kan vi ersätta skador på och stölder som inträffat gällande medhavd egendom under resan samt andra skador, som anges i försäkringsvillkoren.
Gör så här
1. Registrera skadornaLista vilken egendom som har stulits eller vad som har skadats. Observera att om det skadade föremålet kan repareras till en rimlig kostnad, ska du ta reda på reparationskostnaderna och betala för reparationsarbetet. Innan du gör skadeanmälan ska du även ta reda på priset för ett nytt motsvarande föremål.
2. Anmäl en skadaAnmäl skadan i möjligaste mån till de lokala myndigheterna. Om din telefon eller surfplatta har stulits, ska du dessutom be operatören att spärra abonnemanget. Bankkort spärras av bankernas allmänna spärrtjänst på
+358 20 333 .Anmäl skadan till oss med det elektroniska formuläret.
Observera också detta
För skadeanmälan behöver du veta föremålets märke, modell och inköpsår. Spara skadehandlingarna och kvitton i 6 månader. Vi begär kvitton separat av dig vid behov.