Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtalFörsäkringarFordonKaskoförsäkring för företagTrafikförsäkring för företagFöretagets fordonsförsäkringarBåtförsäkring för företagAlla fordonsförsäkringarEgendom och verksamhetFöretagsförsäkringAnsvarsförsäkring PatienförsäkringAvbrottsförsäkring CyberförsäkringTransportansvarsförsäkringAlla egendomsförsäkringarPersonerArbetsolycksfallsförsäkringArbetsförmågaförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSjukvårdskostnadsförsäkring för företag och organisationerSkydd vid allvarlig sjukdomAlla personförsäkringarResaLivLivförsäkring för företagare AffärspartnerskyddGrupplivförsäkringAlla livförsäkringarPensionGruppensionsförsäkringFrivillig pensionsförsäkring för företagare FöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarPlaceringFonderInstitutionell kapitalförvaltningBelöningstjänsterPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFöretagsfinansieringLokal finansieringProjektfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Resgodset blev stulet eller skadades
Gör så här
  1. 1. Registrera skadorna
    Lista vilken egendom som har stulits eller vad som har skadats. Observera att om det skadade föremålet kan repareras till en rimlig kostnad, ska du ta reda på reparationskostnaderna och betala för reparationsarbetet. Innan du gör skadeanmälan ska du även ta reda på priset för ett nytt motsvarande föremål.

  2. 2. Anmäl en skada
    Anmäl skadan i möjligaste mån till de lokala myndigheterna. Om din telefon eller surfplatta har stulits, ska du dessutom be operatören att spärra abonnemanget. Bankkort spärras av bankernas allmänna spärrtjänst på +358 20 333.Anmäl skadan till oss med det elektroniska formuläret.Öppna blanketten
Observera också detta
För skadeanmälan behöver du veta föremålets märke, modell och inköpsår. Spara skadehandlingarna och kvitton i 6 månader. Vi begär kvitton separat av dig vid behov.
Uträtta ärenden som företagskundKontaktuppgifter
Skador och ersättningar
Begär ett anbud
Faktureringsärenden
Ge respons
Kontaktbegäran gällande placeringar
Teckna ett nättjänstavtal
Mest populära produkterArbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmåga­försäkring
Personförsäkringar
Fordonsförsäkringar
Verksamhets- och egendomsförsäkringar
Institutionell kapitalförvaltning
Kapitalplaceringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarResaResgodset blev stulet eller skadadesVill du fortfarande byta språk?JaNej