Beställ tid till en läkare1.
När du har en hälsoförsäkring kan du beställa tid till någon av våra hälsovårdspartners. Betala först kostnaderna själv och ansök sedan om ersättning i vår nättjänst. Du kan även ansöka om direktfaktureringstillstånd genom att ringa vår ersättningstjänst. Kontakta HälsoHjälpen vid behov2. Ansök om ersättning för redan uppkomna kostnader3.
Om sjukdomen redan orsakat vårdkostnader kan du ansöka om ersättning för dem i vår nättjänst. Ta fram dina kvitton färdigt för att underlätta ansökan om ersättning. Vi kontaktar dig separat om vi behöver kvitton eller ytterligare information från dig. Spara kvitton i ett år.
Om du har rätt till FPA-ersättning för läkarbesöket, ska du först ansöka om ersättning från FPA.
Din försäkring kan innehålla en självriskandel per ansökningsgång. Du kan kontrollera den eventuella självrisken i vår nättjänst.