Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtalFörsäkringarFordonKaskoförsäkring för företagTrafikförsäkring för företagFöretagets fordonsförsäkringarBåtförsäkring för företagAlla fordonsförsäkringarEgendom och verksamhetFöretagsförsäkringAnsvarsförsäkring PatienförsäkringAvbrottsförsäkring CyberförsäkringTransportansvarsförsäkringAlla egendomsförsäkringarPersonerArbetsolycksfallsförsäkringArbetsförmågaförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSjukvårdskostnadsförsäkring för företag och organisationerSkydd vid allvarlig sjukdomAlla personförsäkringarResaLivLivförsäkring för företagare AffärspartnerskyddGrupplivförsäkringAlla livförsäkringarPensionGruppensionsförsäkringFrivillig pensionsförsäkring för företagare FöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarPlaceringFonderInstitutionell kapitalförvaltningBelöningstjänsterPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFöretagsfinansieringLokal finansieringProjektfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Sjukkostnadsförsäkring för företag och företagare
Gör så här
  1. 1. Beställ tid till en läkare
    När du har en hälsoförsäkring kan du beställa tid till någon av våra hälsovårdspartners. Betala först kostnaderna själv och ansök sedan om ersättning i vår nättjänst. Du kan även ansöka om direktfaktureringstillstånd genom att ringa vår ersättningstjänst.
  2. 2. Kontakta HälsoHjälpen vid behov
    Vid behov kan du också kontakta HälsoHjälpen må - fre kl. 8 - 16 tel. 020 61000.
  3. 3. Ansök om ersättning för redan uppkomna kostnader
    Om sjukdomen redan orsakat vårdkostnader kan du ansöka om ersättning för dem i vår nättjänst. Ta fram dina kvitton färdigt för att underlätta ansökan om ersättning. Vi kontaktar dig separat om vi behöver kvitton eller ytterligare information från dig. Spara kvitton i ett år.

    Om du har rätt till FPA-ersättning för läkarbesöket, ska du först ansöka om ersättning från FPA.
    Din försäkring kan innehålla en självriskandel per ansökningsgång. Du kan kontrollera den eventuella självrisken i vår nättjänst.
Uträtta ärenden som företagskundKontaktuppgifter
Skador och ersättningar
Begär ett anbud
Faktureringsärenden
Ge respons
Kontaktbegäran gällande placeringar
Teckna ett nättjänstavtal
Mest populära produkterArbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmåga­försäkring
Personförsäkringar
Fordonsförsäkringar
Verksamhets- och egendomsförsäkringar
Institutionell kapitalförvaltning
Kapitalplaceringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarMänniskorSjukkostnadsförsäkring för företag och företagareVill du fortfarande byta språk?JaNej