Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtalFörsäkringarFordonKaskoförsäkring för företagTrafikförsäkring för företagFöretagets fordonsförsäkringarBåtförsäkring för företagAlla fordonsförsäkringarEgendom och verksamhetFöretagsförsäkringAnsvarsförsäkring PatienförsäkringAvbrottsförsäkring CyberförsäkringTransportansvarsförsäkringAlla egendomsförsäkringarPersonerArbetsolycksfallsförsäkringArbetsförmågaförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSjukvårdskostnadsförsäkring för företag och organisationerSkydd vid allvarlig sjukdomAlla personförsäkringarResaLivLivförsäkring för företagare AffärspartnerskyddGrupplivförsäkringAlla livförsäkringarPensionGruppensionsförsäkringFrivillig pensionsförsäkring för företagare FöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarPlaceringFonderInstitutionell kapitalförvaltningBelöningstjänsterPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFöretagsfinansieringLokal finansieringProjektfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Fritidsförsäkring anknuten till arbets­olycksfalls­försäkring
Observera detta
Fritidsförsäkringen ersätter inkomstbortfall till 100 procent för FPA:s väntetid för sjukdagpenning, varefter inkomstbortfallet ersätts delvis via LokalTapiola och delvis via FPA. Dagpenningansökan måste göras till FPA då väntetiden (1 + 9 dagar) överskrids. Kom ihåg att ansökningstiden för FPA:s ersättningar är två månader.
OBS!Om du arbetar för ett företag med fler än 50 anställda kan vi ha kommit överens med din arbetsgivare om en skräddarsydd verksamhetsmodell för er i händelse av en skada. Fråga din arbetsgivare om detta.
Gör så här
  1. 1. Kontakta läkare vid behov
    Om din skada kräver vård och du har tillgång till företagshälsovården, kontakta dem i första hand. Du kan också besöka en läkare hos LokalTapiolas samarbetspartner Terveystalo.
    I brådskande fall kan du besöka vilken som helst dejourerande läkare.
    Ange i samband med besöket arbetsgivarens namn och försäkringsbolag till vårdinrättningen.
  2. 2. Anmäl skadan till oss och din arbetsgivare
    Anmäl skadan genom att fylla i ett försäkringsintyg (pdf).Öppna blankettenDu får ett försäkringsintyg till din mobil med information om din försäkring. Vi handlägger din skada och kontaktar dig om vi behöver mer information. Anmäl skadan också till din arbetsgivare. Vid behov kan du också fylla i försäkringsintyget på engelska. You can also compile an insurance certificate in English.Insurance certificate
  3. 3. Betalningsförbindelse
    Din behandlande läkare begär vid behov en betalningsförbindelse för din fortsatta vård. Vi meddelar om beslutet per telefon eller SMS.
  4. 4. Anmäl kostnader eller kontakta oss
    Om du redan har haft kostnader kan du anmäla dem med den elektroniska blanketten. Logga in på blanketten med dina bankkoder.Om du har frågor kan du skicka e-post till yritysten.henkilovahingot(at)lahitapiola.fi. Observera att e-postförbindelsen är oskyddad.Du kan skicka meddelandet krypterat på adressen https://secure.lahitapiola.fi/
Gör så här
  1. 1. Anmäl en skada som drabbat en arbetstagare
    Anmäl den anställdas skada genom att fylla i försäkringsintyget (pdf), såvida den anställda inte har gjort anmälan själv.Öppna blankettenVid behov kan du också fylla i försäkringsintyget på engelska. You can also compile an insurance certificate in English.Insurance certificate
  2. 2. Anmäl lön för sjukdomstid
    Fritidsförsäkringen ersätter inkomstbortfall till 100 procent för FPA:s väntetid för sjukdagpenning, varefter inkomstbortfallet ersätts delvis via LokalTapiola och delvis via FPA. Dagpenningansökan måste göras till FPA då väntetiden (1+9 dagar) överskrids. Kom ihåg att ansökningstiden för FPA:s ersättningar är två månader. Anmäl löner för sjukdomstid i nättjänsten eller fyll i blanketten nedan om arbetstagarens skada orsakar sjukfrånvaro i minst 3 dagar i följd efter olycksdagen. Öppna blanketten
  3. 3. Kontakta oss vid behov
    Om du har frågor kan du ringa oss på 09 453 3666 mån - fre kl. 9–16 eller skicka e-post till yritysten.henkilovahingot(at)lahitapiola.fi. Observera att e-postförbindelsen är oskyddad. Du kan skicka meddelandet krypterat på adressen https://secure.lahitapiola.fi.
Uträtta ärenden som företagskundKontaktuppgifter
Skador och ersättningar
Begär ett anbud
Faktureringsärenden
Ge respons
Kontaktbegäran gällande placeringar
Teckna ett nättjänstavtal
Mest populära produkterArbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmåga­försäkring
Personförsäkringar
Fordonsförsäkringar
Verksamhets- och egendomsförsäkringar
Institutionell kapitalförvaltning
Kapitalplaceringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarMänniskorFritidsförsäkring anknuten till arbetsolycksfallsförsäkringVill du fortfarande byta språk?JaNej