Kontakta läkare vid behov1.
Om din skada kräver vård och du har tillgång till företagshälsovården, kontakta dem i första hand. Du kan också besöka en läkare hos LokalTapiolas samarbetspartner Terveystalo.
I brådskande fall kan du besöka vilken som helst dejourerande läkare.
Ange i samband med besöket på vårdinrättningen ditt företags namn och försäkringsbolag. Anmäl en skada2.
Anmäl skadan genom att fylla i ett försäkringsintyg (pdf).
Du får ett försäkringsintyg till din mobil med information om din försäkring. Vi handlägger din skada och kontaktar dig om vi behöver mer information.
Vid behov kan du också fylla i försäkringsintyget på engelska. You can also .compile an insurance certificate in English Betalningsförbindelse3.
Din behandlande läkare begär vid behov en betalningsförbindelse för din fortsatta vård. Vi meddelar om beslutet per telefon eller SMS. Sök även dagpenning hos FPA4.
Vid fritidsskador ersätts dagpenningen delvis av LokalTapiola och delvis av FPA. Kom ihåg att ansökningstiden för FPA:s ersättningar är två månader. Anmäl kostnader eller kontakta oss5.
Om du redan har haft kostnader kan du anmäla dem med den elektroniska blanketten. .Logga in på blanketten med dina bankkoder
Om du har frågor kan du skicka e-post till . Observera att e-postförbindelsen är oskyddad.yritysten.henkilovahingot(at)lahitapiola.fi
Du kan skicka meddelandet krypterat på adressenhttps://secure.lahitapiola.fi/