Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtalFörsäkringarFordonKaskoförsäkring för företagTrafikförsäkring för företagFöretagets fordonsförsäkringarBåtförsäkring för företagAlla fordonsförsäkringarEgendom och verksamhetFöretagsförsäkringAnsvarsförsäkring PatienförsäkringAvbrottsförsäkring CyberförsäkringTransportansvarsförsäkringAlla egendomsförsäkringarPersonerArbetsolycksfallsförsäkringArbetsförmågaförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSjukvårdskostnadsförsäkring för företag och organisationerSkydd vid allvarlig sjukdomAlla personförsäkringarResaLivLivförsäkring för företagare AffärspartnerskyddGrupplivförsäkringAlla livförsäkringarPensionGruppensionsförsäkringFrivillig pensionsförsäkring för företagare FöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarPlaceringFonderInstitutionell kapitalförvaltningBelöningstjänsterPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFöretagsfinansieringLokal finansieringProjektfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Företagarens olycksfall i arbetet eller på fritiden
Gör så här
  1. 1. Kontakta läkare vid behov
    Om din skada kräver vård och du har tillgång till företagshälsovården, kontakta dem i första hand. Du kan också besöka en läkare hos LokalTapiolas samarbetspartner Terveystalo.
    I brådskande fall kan du besöka vilken som helst dejourerande läkare.
    Ange i samband med besöket på vårdinrättningen ditt företags namn och försäkringsbolag.
  2. 2. Anmäl en skada
    Anmäl skadan genom att fylla i ett försäkringsintyg (pdf). Öppna blankettenDu får ett försäkringsintyg till din mobil med information om din försäkring. Vi handlägger din skada och kontaktar dig om vi behöver mer information.

    Vid behov kan du också fylla i försäkringsintyget på engelska. You can also compile an insurance certificate in English.
  3. 3. Betalningsförbindelse
    Din behandlande läkare begär vid behov en betalningsförbindelse för din fortsatta vård. Vi meddelar om beslutet per telefon eller SMS.
  4. 4. Sök även dagpenning hos FPA
    Vid fritidsskador ersätts dagpenningen delvis av LokalTapiola och delvis av FPA. Kom ihåg att ansökningstiden för FPA:s ersättningar är två månader.
  5. 5. Anmäl kostnader eller kontakta oss
    Om du redan har haft kostnader kan du anmäla dem med den elektroniska blanketten. Logga in på blanketten med dina bankkoder.Om du har frågor kan du skicka e-post till yritysten.henkilovahingot(at)lahitapiola.fi. Observera att e-postförbindelsen är oskyddad.Du kan skicka meddelandet krypterat på adressen https://secure.lahitapiola.fi/
Uträtta ärenden som företagskundKontaktuppgifter
Skador och ersättningar
Begär ett anbud
Faktureringsärenden
Ge respons
Kontaktbegäran gällande placeringar
Teckna ett nättjänstavtal
Mest populära produkterArbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmåga­försäkring
Personförsäkringar
Fordonsförsäkringar
Verksamhets- och egendomsförsäkringar
Institutionell kapitalförvaltning
Kapitalplaceringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarMänniskorFöretagarens olycksfall i arbetet eller på fritidenVill du fortfarande byta språk?JaNej