<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/lahitapiola-chat.css"/>
Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

Företagarens olycksfall i arbetet eller på fritiden

Företagarens olycksfallsförsäkring i arbetet eller fritiden ersätter olycksfall som drabbat företagare när ett olycksfall inträffar i arbetet, i omständigheter som gäller arbetet eller på väg mellan arbetsplatsen och hemmet eller på fritiden. I samarbete med våra samarbetspartner vill vi göra det så enkelt som möjligt att uppsöka vård, så att du snabbt kan få den hjälp du behöver och kan fokusera på tillfrisknandet.

Gör så här

  1. 1. Kontakta läkare vid behov

    Om din skada kräver vård och du har tillgång till företagshälsovården, kontakta dem i första hand. Du kan också besöka en läkare hos LokalTapiolas samarbetspartner Mehiläinen, Terveystalo eller Pihlajalinna. I brådskande fall kan du besöka vilken som helst dejourerande läkare.

    Ange i samband med besöket på vårdinrättningen ditt företags namn och försäkringsbolag.

  2. 2. Anmäl en skada

    Anmäl skadan genom att fylla i ett försäkringsintyg (pdf).

    Du får ett försäkringsintyg till din mobil med information om din försäkring. Vi handlägger din skada och kontaktar dig om vi behöver mer information.

    Vid behov kan du också fylla i försäkringsintyget på engelska. You can also compile an insurance certificate in English .

  3. 3. Betalningsförbindelse

    Din behandlande läkare begär vid behov en betalningsförbindelse för din fortsatta vård. Vi meddelar om beslutet per telefon eller SMS.

  4. 4. Sök även dagpenning hos FPA

    Vid fritidsskador ersätts dagpenningen delvis av LokalTapiola och delvis av FPA. Kom ihåg att ansökningstiden för FPA:s ersättningar är två månader.

  5. 5. Anmäl kostnader eller kontakta oss

    Om du redan har haft kostnader kan du anmäla dem med den elektroniska blanketten. Logga in på blanketten med dina bankkoder .

    Om du har frågor kan du också ringa oss på 09 453 3777 mån - fre kl. 8 - 16.