För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Förstasidan
För kunden
För kunden
Skador och ersättningar
Kontaktuppgifter
Begär ett anbud
Fakturering
Sökande av ändring
Övriga tjänster
Ingå ett nättjänstavtal
Försäkringar
Försäkringar
Fordon
Kaskoförsäkring för företag
Trafikförsäkring för företag
Företagets fordonsförsäkringar
Båtförsäkring för företag
Alla fordonsförsäkringar
Egendom och verksamhet
Företagsförsäkring
Ansvarsförsäkring
Patienförsäkring
Avbrottsförsäkring
Cyberförsäkring
Transportansvarsförsäkring
Alla egendomsförsäkringar
Personer
Arbetsolycksfallsförsäkring
Arbetsförmågaförsäkring
Olycksfallsförsäkring för företagare
Sjukvårdskostnadsförsäkring för företag och organisationer
Skydd vid allvarlig sjukdom
Alla personförsäkringar
Resa
Liv
Livförsäkring för företagare
Affärspartnerskydd
Grupplivförsäkring
Alla livförsäkringar
Pension
Gruppensionsförsäkring
Frivillig pensionsförsäkring för företagare
FöPL-försäkring
ArPL-försäkring
Alla pensionsförsäkringar
Placering
Placering
Fonder
Institutionell kapitalförvaltning
Belöningstjänster
Private Banking
Hållbarhet i placeringsverksamhet
Alla produkter och tjänster
Företagsfinansiering
Företagsfinansiering
Lokal finansiering
Projektfinansiering
Personkunder
Företagskunder
Lantbrukskunder
Om LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFöretagsfinansiering
Skador och ersättningarSkador och ersättningarKontaktuppgifterBegär ett anbudFaktureringSökande av ändringÖvriga tjänsterIngå ett nättjänstavtal
Om ditt företag har utsatts för en cyberattack eller om du misstänker en personuppgiftsincident är det viktigt att agera snabbt. Nedan kan du läsa anvisningar och genast få experthjälp från vår tjänst CyberHjälpen.
Ditt företag utsattes för en cyberattack
Gör så här
1
1. Agera i enlighet med din organisations riktlinjer för datasäkerhetsavvikelser
Om din organisation inte har egna riktlinjer för datasäkerhetsavvikelser kan du använda Cybersäkerhetscentrets allmänna anvisningar (pdf på finska).
2
2. Ring CyberHjälpen
CyberHjälpen hjälper dig dygnet runt vid dataintrång och gör även en skadeanmälan till oss å dina vägnar. CyberHjälpens experter hjälper dig att reparera cyberskador och återställa dina system.
Ring CyberHjälpen på 0206 1010.
3
3. Anmäl också skadan till Cybersäkerhetscentret
Vi rekommenderar att du också gör en anmälan till Cybersäkerhetscentret. Detta gör det enklare att koncentrerat utreda större cyberattacker och eventuellt din organisation.
Uträtta ärenden som företagskund
Kontaktuppgifter Skador och ersättningar Begär ett anbud Faktureringsärenden Ge respons Kontaktbegäran gällande placeringar Teckna ett nättjänstavtal
Mest populära produkter
Arbetsolycksfallsförsäkring Arbetsförmågaförsäkring Personförsäkringar Fordonsförsäkringar Verksamhets- och egendomsförsäkringar Institutionell kapitalförvaltning Kapitalplaceringar
Om LokalTapiola
LokalTapiola-gruppen Arbeta hos oss Nyhetsrum Ansvarstagande För media Rapporteringskanal Sökande av ändring
Sidor för personkunderSidor för lantbrukskunder
För kunden
Skador och ersättningar
Egendom och verksamhet
Ditt företag utsattes för en cyberattack
Om du ändrar språket, stängs den aktuella chattkonversationen.