Sköt ärenden i nättjänsten
I vår nättjänst hittar du alla dina försäkringshandlingar på ett och samma ställe och kan sköta dina försäkringsärenden. Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, be att dina försäkringar ändras, söka ersättning och anmäla skador. Du kan även skicka ett meddelande till våra experter.
Kom ihåg att aktivera den pappersfria tjänsten så att du får alla handlingar och meddelanden till nättjänsten. Beställ samtidigt e-faktura.
Testa nätbutiken när du behöver en ny försäkring. Gå till nätbutiken.
Du kan logga in med dina bankkoder
Med oss kan du sköta dina försäkringsärenden med alla bankers koder.
Så här får du den pappersfria tjänsten
När du aktiverar den pappersfria tjänsten i vår nättjänst hittar du alla dina försäkringshandlingar på ett och samma ställe.
- Logga in i nättjänsten med dina egna bankkoder.
- Använd dina bankkoder eller mobil ID.
- Välj Egna uppgifter och Fullmakter.
- Aktivera den pappersfria tjänsten.
- Kontrollera att din e-postadress och ditt telefonnummer stämmer.
Ge samtidigt marknadsföringstillstånd – då är du bland de första som får höra om våra produkter och tjänster.
Beställ e-fakturaförslag
- Logga in i nättjänsten
- Välj Fakturor
- Aktivera e-faktura
Vi skickar dig ett e-fakturaförslag eller flera förslag med färdiga uppgifter om faktureraren. Kom ihåg att godkänna förslaget eller förslagen i din nätbank. Vänligen beakta att e-fakturaförslaget endast syns i OP:s och Nordeas mobilbank.
Elektroniskt marknadsföringstillstånd
När du ger oss marknadsföringstillstånd berättar vi för dig om förmåner och rabatter som gäller dina försäkringar. Du får även information om nya produkter och tjänster. Vi skickar dig meddelanden några gånger per år eftersom vi vill ta hand om din livstrygghet.
Gör så här
-
Logga in i nättjänsten
Logga in med dina nätbankskoder eller mobil ID. -
Gör ändring av egna uppgifter
Välj Egna uppgifter och sedan Samtycken. -
Välj marknadsföringstillstånden
Välj textmeddelande och e-post så att marknadsföringstillståndet börjar gälla. -
Uppdatera kontaktuppgifterna
Kontrollera att din e-postadress och ditt telefonnummer stämmer.
Vi ger dig information om
- aktuella rabatter
- kundförmåner
- försäkringsprodukter
- nya tjänster
- händelser och webbinarier
Beroende på innehållet skickar vi dig information i ett textmeddelande eller per e-post. Vi når dig bäst om ditt marknadsföringstillstånd gäller båda kanalerna. Du kan när som helst upphäva marknadsföringstillståndet eller uppdatera det i nättjänsten.
Bekanta dig med upprätthållandet av personuppgiftsregistret.
Försäkringsärenden på nätet
Du kan köpa försäkringar i nättjänsten eller ändra dina nuvarande försäkringar så att de bättre motsvarar dina behov. Alla ändringar kan du inte göra automatiskt, men du kan alltid skicka ett meddelande till vår specialist.
I nättjänsten kan du begära betalningstid på 1-4 veckor för en försäkringsfaktura, om du inte har andra obetalda fakturor. För den förlängda tiden uppbärs normal dröjsmålsränta på 7 procent. Begär betalningstid i nättjänsten under delen Fakturor.
Det går oftast snabbast att ansöka om ersättning i nättjänsten. I bästa fall får du ersättningen på kontot samma dag när du har en sjukkostnadsförsäkring för vuxen eller barn, olycksfalls- eller resenärförsäkring. Skadeanmälningarna är färdigt ifyllda med uppgifterna om dig och dina försäkringar.
Tre skäl att använda den pappersfria tjänsten
Miljön
Spara på naturen
- Du minskar användningen papper och utskrifter.
- Mindre papperspost betyder färre transporter vilket betyder mindre trafikutsläpp.
- Den belastning hanteringen och transporten av papperspost orsakar miljön minskar och därmed även utsläppen.
- Utöver den pappersfria tjänsten lönar det sig att använda e-faktura eftersom koldioxidavtrycket för en e-faktura är endast 30 % av koldioxidavtrycket för en pappersfaktura.
Datasäkerhet
Förvara dina uppgifter säkert
- Förvara dina konfidentiella uppgifter säkert.
- Uppgifterna och dokumenten är alltid tillgängliga.
- Du behöver inte fundera på att dokumenten måste förstöras.
Lätthet
Den pappersfria tjänsten underlättar vardagen
- Breven och försäkringsbreven är alltid i ordning.
- Mer utrymme hemma – inga papper och mappar.
- Du hittar lätt viktiga länkar och blanketter.