Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

Sköt ärenden i nättjänsten

I vår nättjänst hittar du alla dina försäkringshandlingar på ett och samma ställe och kan sköta dina försäkringsärenden. Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, be att dina försäkringar ändras, söka ersättning och anmäla skador. Du kan även skicka ett meddelande till våra experter.

Kom ihåg att aktivera den pappersfria tjänsten så att du får alla handlingar och meddelanden till nättjänsten. Beställ samtidigt e-faktura.

Testa nätbutiken när du behöver en ny försäkring. Gå till nätbutiken.


Så här får du den pappersfria tjänsten

När du aktiverar den pappersfria tjänsten i vår nättjänst hittar du alla dina försäkringshandlingar på ett och samma ställe.

  1. Logga in i nättjänsten med dina egna bankkoder.
  2. Använd dina bankkoder eller mobil ID.
  3. Välj Egna uppgifter och Fullmakter.
  4. Aktivera den pappersfria tjänsten.
  5. Kontrollera att din e-postadress och ditt telefonnummer stämmer.

Ge samtidigt marknadsföringstillstånd – då är du bland de första som får höra om våra produkter och tjänster.

Läs mer om den pappersfria tjänsten.

Beställ e-fakturaförslag

  1. Logga in i nättjänsten
  2. Välj Fakturor
  3. Aktivera e-faktura

Vi skickar dig ett e-fakturaförslag eller flera förslag med färdiga uppgifter om faktureraren. Kom ihåg att godkänna förslaget eller förslagen i din nätbank. Vänligen beakta att e-fakturaförslaget endast syns i OP:s och Nordeas mobilbank.

Aktivera e-faktura i nätbanken

Om du vill få dina försäkringsfakturor som e-fakturor kan du också själv välja fakturerare i din nätbank. Banken förmedlar uppgiften till oss. Du kan ha flera olika fakturerare i LokalTapiola. I pappersfakturan kan du kontrollera vilka bolag som skickar dig fakturor. Välj som fakturerare alla de bolag av vilka du får försäkringsfakturor:

  • LokalTapiola-gruppen
  • LokalTapiola + regionbolagets namn


Elektroniskt marknadsföringstillstånd

När du ger oss marknadsföringstillstånd berättar vi för dig om förmåner och rabatter som gäller dina försäkringar. Du får även information om nya produkter och tjänster. Vi skickar dig meddelanden några gånger per år eftersom vi vill ta hand om din livstrygghet.

Gör så här

  1. Logga in i nättjänsten
    Logga in med dina nätbankskoder eller mobil ID.
  2. Gör ändring av egna uppgifter
    Välj Egna uppgifter och sedan Samtycken.
  3. Välj marknadsföringstillstånden
    Välj textmeddelande och e-post så att marknadsföringstillståndet börjar gälla.
  4. Uppdatera kontaktuppgifterna
    Kontrollera att din e-postadress och ditt telefonnummer stämmer.

Vi ger dig information om

  • aktuella rabatter
  • kundförmåner
  • försäkringsprodukter
  • nya tjänster
  • händelser och webbinarier

Beroende på innehållet skickar vi dig information i ett textmeddelande eller per e-post. Vi når dig bäst om ditt marknadsföringstillstånd gäller båda kanalerna. Du kan när som helst upphäva marknadsföringstillståndet eller uppdatera det i nättjänsten.

Bekanta dig med upprätthållandet av personuppgiftsregistret.


Tre skäl att använda den pappersfria tjänsten