Välj vad ditt ärende gäller
Försäkringar
Håll dina uppgifter om adress, telefon och e-postadress samt kontonummeruppgifterna uppdaterade så att vi kan kontakta dig, till exempel i händelse av skadesituationer eller andra försäkrings- och placeringsfrågor.
Om du upplever att du har en försäkring som du inte längre behöver, kan du enkelt
Placeringar
Som fondkund kan du göra tilläggsinvesteringar, byta eller inlösa fonder, börja eller redigera månadssparande samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för investeringar.
Som investeringsförsäkringskund kan du göra överföringar av sparbelopp, delköp, säga upp, ändra investerings- och betalningsplanen, ändra förmånstagare samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för personkunder.
Via appen LokalTapiola Investeringar kan du följa alla dina investeringar och göra tilläggsinvesteringar. Tjänsten utvecklas ständigt så nya egenskaper läggs till ofta.
Kundtjänsten för placeringar betjänar vardagar kl. 9–17 på numret
Behöver du stöd för att sköta dina placeringar självständigt?
Läs vanliga frågor om fonder:
Läs vanliga frågor om placeringsförsäkringar:
Fullmakter och intyg
Du kan använda försäkringsintyget för att bevisa att din eller din familjs försäkring är giltig. Du hittar försäkringsintygen
Du behöver
Anmäl skada eller ansök om ersättning
Se anvisningar för olika typer av skador, anmäl skada eller ansök om ersättning.
Green card
Du behöver gröna kortet när du reser med ditt eget fordon till ett land som ingått avtal om grönt kort utanför EU- eller EES-området.
Pappersfri tjänst
När du tar i bruk den pappersfria tjänsten i vår nättjänst hittar du alla dina försäkringshandlingar på ett och samma ställe.
E-faktura
Beställ en e-faktura och få din försäkringsräkning direkt till din nät- och mobilbank. Att byta till e-fakturering är väldigt enkelt.