Försäkringsfakturorna till nät- och mobilbanken med e-faktura
Beställ en smidig och trygg e-faktura så får du försäkringsfakturorna direkt till din nät- och mobilbank. Det är enkelt att börja använda e-faktura. Du kan beställa ett e-fakturaförslag av oss i nättjänsten eller ta i bruk e-fakturan i din nätbank.
Beställa förslag om e-faktura
Vänligen beakta att endast OP och Nordea visar e-fakturaförslaget i mobilbanken utöver nätbanken.
Från pappersfaktura till e-faktura
Ta fram din försäkringspremie. Du får din försäkringspremie som e-faktura när du väljer rätt fakturerar i din nätbank. Välj alla de bolag som du får försäkringspremier från.
Så här går det till:
1. Logga in i din nätbank.
2. Välj e-fakturor
3. Beställ en ny e-faktura
4. Ange fakturerarens namn (det finns på pappersfakturans girering eller betalningsinformation)
Banken förmedlar din begäran om e-faktura till oss. Observera att du kan ha flera olika fakturera hos LokalTapiola. Välj alla de bolag som du får försäkringspremier från. De kan inkludera:
LokalTapiola-gruppen
LokalTapiola + regionbolagets namn
En liten ansträngning med stor nytta
Fakturorna sparas i säkert förvar och finns i nät- och mobilbanken sorterade efter fakturerare.
De nödvändiga uppgifterna finns färdigt på fakturan, vilket innebär att du inte behöver knappa in lika mycket information.
Pengar försvinner inte okontrollerat från kontot, utan du kan själv godkänna eller automatisera fakturorna för betalning vid förfallodagen.
Hos banken kan du beställa en tjänst som med ett SMS eller ett e-postmeddelande påminner om att en faktura har ankommit.
E-fakturan försvinner inte på vägen, och kommer inte heller bort bland andra papper.
E-faktura är ett ekologiskt alternativ, då koldioxidavtrycket för den är mindre än för en pappersfaktura.
Vanliga frågor
Du får din försäkringspremie i form av en e-faktura direkt till din nät- och mobilbank. Den innehåller samma uppgifter som försäkringspremien i pappersformat. E-faktura är en elektronisk faktura, som skiljer sig från pappersfakturan endast på leveranssättet.
Du kan själv godkänna e-fakturan eller automatisera den för betalning på förfallodatumet. Hos en del banker är det möjligt att beställa en SMS-påminnelse om e-fakturan. Kontrollera om det tas ut en eventuell serviceavgift för detta med din bank.
Du kan begära 4 veckor betalningstid för din försäkringspremie från fakturans förfallodatum. Gör begäran genom att logga in i vår nättjänst. Välj avsnittet Fakturor och välj fakturan som du vill begära mer betalningstid för.
Om du behöver en längre betalningstid eller om det har gått mer än 2 veckor från fakturans förfallodatum, ska du kontakta vår kundtjänst.
Kontakta vår kundtjänst om någonting är oklart med anknytning till dina fakturor. Du kan kontakta våra experter genom att logga in i vår nättjänst. I nättjänsten kan du använda chattjänsten eller skicka ett meddelande.