Sköt ärenden smidigt med din telefon.
Sköt ärenden med oss i mobilen
Att sköta ärenden lyckas smidigt i vår nättjänst med alla apparater. Du ser exempelvis dina egna försäkringar och fakturor, samt kan du göra förändringar i ditt försäkringsskydd eller skicka ett meddelande till våra rådgivare.
Gå till nättjänsten.
Om du behöver en ny försäkring, får du den genom vår nätbutik.
Andra applikationer med vilka du lätt kan sköta ärenden
Applikationen HälsoHjälpen
Är man personförsäkringskund i LokalTapiola lönar det sig att ladda ner applikationen HälsoHjälpen. Du har tillgång till tjänsten HälsoHjälpen om du har en sjukkostnads-, hälso-, olycksfalls- eller reseförsäkring. I applikationen chattar du med sjukskötare eller läkare om du råkar ut för en olycka eller blir sjuk.
När du blir sjuk eller drabbas av ett olycksfall och har HälsoHjälpen i din telefon:
- Sjukskötarna och läkarna betjänar dig varje dag kl. 7-23 via chatten i applikationen HälsoHjälpen.
- Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar om hur du ska gå till väga.
- Om ditt ärende kräver tid till en läkarmottagning beställer HälsoHjälpen tid på dina vägnar. Tack vare vårt omfattande nätverk av vårdinrättningar får du betjäning nära dig.
- På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
Ladda ner applikationen HälsoHjälpen till din telefon från applikationsbutikerna:
Applikationen DjurHjälpen
Ladda ner DjurHjälpen om din hund eller katt har en veterinärvårdsförsäkring i LokalTapiola. Vid sjukdomar eller olycksfall kan du kontakta en veterinär genom att chatta på telefonen. Distansveterinären finns alltid till hjälp om ditt sällskapsdjur har hälsobekymmer, till exempel under en resa eller när du utövar en hobby med ditt sällskapsdjur.
Om din hund eller katt insjuknar eller råkar ut för en olycka:
- DjurHjälpen betjänar varje dag kl. 7-23 utan tidsbeställning.
- Börja chatta med en veterinär. Svara först på några frågor som gäller hälsotillståndet för ditt sällskapsdjur. Utgående från uppgifter bekantar sig veterinären med ärendet och tar fallet till behandling.
- Veterinären kan begära tillstånd att starta ett videomöte i din telefon och då kan du berätta närmare om sällskapsdjurets situation och diskutera med veterinären.
- Veterinären utreder sällskapsdjurets hälsotillstånd och hänvisar dig vid behov till en klinik där djuret kan få fortsatt vård. Du får vårdanvisningarna till din e-post och ersättningsärendet tas automatiskt under handläggning.
- Vid behov hänvisar veterinären till fortsatt vård på en djurklinik med direktersättningstjänst varvid du endast betalar självrisken för kostnaderna.
Ladda ner applikationen DjurHjälpen på din telefon från applikationsbutikerna: