Mobila tjänster
Sköt ärenden smidigt hos oss också via mobilen. Förutom vår nättjänst har du också praktiska applikationer i bruk, som du kan ladda ner på din smartmobil.
Appen LokalTapiola Investeringar
I appen LokalTapiola Investeringar kan du var och när som helst se hur det går för dina investeringar. Börja investera och använda appen som vi utvecklar hela tiden.
- Under sammandraget får du en bra överblick av alla tjänster för sparande och investering som du har i LokalTapiola
- Du kan titta på enskilda avtal och värden på investeringsobjekt samt på hur värdena utvecklats (exkl. pensioner)
- Om du har fullmakt kan du titta på en annan persons eller företagets avtal
Ladda ner LokalTapiola Investeringar på din telefon från applikationsbutikerna:
Applikationen HälsoHjälpen
Kontakta HälsoHjälpen när du plötsligt råkar ut för ett olycksfall eller blir sjuk. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7-23 på webben och i applikationen HälsoHjälpen.
- Sjukskötarna och läkarna betjänar dig varje dag kl. 7-23 via chatten i applikationen HälsoHjälpen.
- Om ditt ärende kräver tid till en läkarmottagning beställer HälsoHjälpen tid på dina vägnar. Tack vare vårt omfattande nätverk av vårdinrättningar får du betjäning nära dig.
- På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
Ladda ner applikationen HälsoHjälpen till din telefon från applikationsbutikerna:
Gå till Google Play Store
Gå till App Store
Applikationen DjurHjälpen
Ladda ner DjurHjälpen om din hund eller katt har en veterinärvårdsförsäkring i LokalTapiola. Vid sjukdomar eller olycksfall kan du kontakta en veterinär genom att chatta på telefonen. Distansveterinären finns alltid till hjälp om ditt sällskapsdjur har hälsobekymmer, till exempel under en resa eller när du utövar en hobby med ditt sällskapsdjur.
Om din hund eller katt insjuknar eller råkar ut för en olycka:
- DjurHjälpen betjänar varje dag kl. 7-23 utan tidsbeställning.
- Börja chatta med en veterinär. Svara först på några frågor som gäller hälsotillståndet för ditt sällskapsdjur. Utgående från uppgifter bekantar sig veterinären med ärendet och tar fallet till behandling.
- Veterinären kan begära tillstånd att starta ett videomöte i din telefon och då kan du berätta närmare om sällskapsdjurets situation och diskutera med veterinären.
- Veterinären utreder sällskapsdjurets hälsotillstånd och hänvisar dig vid behov till en klinik där djuret kan få fortsatt vård. Du får vårdanvisningarna till din e-post och ersättningsärendet tas automatiskt under handläggning.
- Vid behov hänvisar veterinären till fortsatt vård på en djurklinik med direktersättningstjänst varvid du endast betalar självrisken för kostnaderna.
Ladda ner applikationen DjurHjälpen på din telefon från applikationsbutikerna:
Gå till Google Play Store
Gå till App Store