Försäkringsfakturorna till nät- och mobilbanken med e-faktura
Beställ en smidig och trygg e-faktura så får du försäkringsfakturorna direkt till din nät- och mobilbank. Det är enkelt att börja använda e-faktura. Du kan beställa ett e-fakturaförslag av oss i nättjänsten eller ta i bruk e-fakturan i din nätbank.
Beställning av e-fakturaförslag
- Logga in i vår nättjänst
- Välj Dina fakturor på framsidan.
- Beställ e-fakturaförslag och välj bank (uppgifterna om faktureraren är automatiskt korrekta)
Godkänn e-fakturaförslaget vi skickat inom ett par dagar i din nät- eller mobilbank. Vänligen beakta att endast OP och Nordea visar e-fakturaförslaget i mobilbanken utöver nätbanken.
Från pappersfaktura till e-faktura
Ta fram din försäkringsfaktura som du har i pappersform. Du får din försäkringsfaktura som e-faktura när du väljer rätt fakturerare i din nätbank. Välj alla de bolag av vilka du får försäkringsfakturor.
Gör så här:
- Logga in i din nätbank
- Välj e-fakturor
- Beställ en ny e-faktura
- Ange fakturerarens namn (du hittar namnet i girot eller betalningsuppgifterna i pappersfakturan)
Banken förmedlar din begäran om e-faktura till oss. Observera att du kan ha flera olika fakturerare i LokalTapiola. Välj alla de bolag av vilka du får försäkringsfakturor. De kan vara:
- LokalTapiola-gruppen
-
LokalTapiola + regionbolagets namn
En liten möda ger stor nytta
- Fakturorna finns sparade på en plats och du hittar dem i nät- och mobilbanken per fakturerare.
- Mindre besvär med att knappa in uppgifter då de finns färdiga i fakturan.
- Pengarna försvinner inte okontrollerat från kontot, du kan själv godkänna fakturan eller välja att den betalas automatiskt på förfallodagen.
- Du kan be att banken meddela dig om en faktura per SMS eller e-post.
- E-fakturan försvinner inte med posten eller i pappershögen.
- E-fakturan är ett ekologiskt alternativ eftersom den lämnar ett mindre koldioxidavtryck än en pappersfaktura.
Vanliga frågor
Du kan själv godkänna e-fakturan eller välja att fakturorna betalas automatiskt på förfallodagen. I vissa banker kan du beställa ett meddelande om e-faktura per SMS. Vänligen kontrollera om din bank tar ut en eventuell betjäningsavgift för tjänsten.
Om du vill begära en längre betalningstid eller om det gått över 2 veckor sedan förfallodagen, vänligen kontakta vår kundtjänst.