Anmäl en skada1.
Anmäl skadan i första hand via vår nättjänst.
Om ditt resgods inte anländer till destinationen utomlands, kan du köpa nödvändiga artiklar, såsom kläder och hygienprodukter. Vi ersätter nödvändiga artiklar efter 4 eller 12 timmars försening, beroende på försäkringen. Du ska anmäla resgods som inte kommit fram också till flygbolaget.
Om ditt resgods blir stulet, ska du göra en polisanmälan till den lokala polisen och spara kopian på polisanmälan som du får av polisen.
När du reser utomlands kan du även kontakta vår Larmtjänst på . Där får du anvisningar och hjälp vid akuta skadesituationer.+358 800 04531
För skadeanmälan behöver du veta det skadade eller förlorade föremålets märke, modell, inköpsår samt priset på ett nytt motsvarande föremål. Spara kvitton och andra verifikationer2.
Om ditt resgods anländer försenat till utlandsdestinationen och du måste köpa nödvändiga artiklar, ska du spara kvittona på inköpen. Vi kan vid behov be om dem separat från dig.
Spara även dina resehandlingar samt andra eventuella redogörelser gällande skadan.