Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

LokalTapiola Länsi-Suomi

  • Vittis
  • Karpintie 12
  • 32700 VITTIS
Tfn
030 600 7000
må-fr
10-16.30

Aktuellt

Kuva digicentter

Våra kontaktuppgifter från 1.1.2021

LokalTapiola Länsi-Suomi inleder sin verksamhet från 1.1.2021 i och med fusionen mellan LokalTapiola Lännen och LokalTapiola Satakunta. Du når oss i fortsättningen på nummer 030 600 7000 och per e-post på adressen lansi-suomi@lahitapiola.fi.
Efter fusionen betjänar vi dig ännu mera omfattande med hjälp av 160 lokala livstrygghetsexperter på 15 betjäningsställen i vår region. Välkommen att sköta ärenden med oss!

Läs mer

I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

Tillfrisknandet börjar med HälsoHjälpen. Kontakta HälsoHjälpen när du funderar på hälsoärenden eller plötsligt råkar ut för ett olycksfall eller blir sjuk. Sjukskötarna och läkarna betjänar dig varje dag kl. 7 - 23. Du når oss via chatten i appen HälsoHjälpen eller genom att ringa nummer 0206 1000. På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.

Läs mer

Våra kontaktuppgifter från 1.1.2021

Kuva digicentter

Faktureringsadress:
Faktureringsinstruktioner för skador finns här.

Vår faktureringsadress för inköpsfakturor är:
LokalTapiola Länsi-Suomi Ömsesidigt Försäkringsbolag
FO-nummer: 0134099-8
Nätfakturaadress: 003701340998
Nätfakturaoperatör: Basware Oyj (BAWCFI22)


I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7 - 23.

När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska). Gå till App Store här eller gå till Google Play Store här.

När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:

  • Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7 - 23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
  • Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
  • Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
  • På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
  • I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.

Läs mer om HjälsoHjälpen.