LokalTapiola Savo-Karjala

LähiTapiola Savo-Karjala

Vi har nöjet att hälsa dig välkommen som kund i ditt eget regionbolag! Vi betjänar dig ännu bättre och mera lokalt i ditt eget regionbolag, LokalTapiola Savo-Karjala.

Öppna karta

Ajankohtaista

När du har hemförsäkring som skydd står du inte tomhänt

LähiTapiola

Med en hemförsäkring behöver du inte ensam stå för skadan efter en brand, stöld eller vattenskada. Hemförsäkringen skyddar din plånbok också i sådana situationer där du själv är tvungen att ersätta en skada som du har orsakat eller behöver juristhjälp i ett tviste- eller brottmål.

Räckna ut och köp.


Vakuutusmaksujen muutokset 2018

LähiTapiola

Kasvaneen korvausmenon vuoksi seuraaviin vakuutuksiin tehdään maksunkorotuksia:

Lapsivakuutuksen maksu nousee 10 %

Vakuutusmaksuun voivat lisäksi vaikuttaa tietyt yksilölliset tekijät, kuten vakuutuksenottajan, vakuutetun henkilön taikka vakuutetun kohteen ikä. Indeksiin sidotun vakuutuksen vakuutusmaksut ja vakuutusmäärät muuttuvat indeksin muutoksen verran. Myös kampanja-alennus tai vastaava etuus on voinut muuttua tai poistua.

Muutokset koskevat vakuutuksia, joiden uusi vakuutuskausi alkaa 1.1.2018 ‐ 31.12.2018. Muutokset tulevat voimaan seuraavan vakuutuskauden alusta. Maksamalla vakuutusmaksun hyväksyt vakuutukseen tehdyt muutokset ja varmistat vakuutusturvasi jatkumisen. Sinulla on oikeus irtisanoa vakuutus kirjallisesti.


I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

LähiTapiola LokalTapiola

Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7-23.

När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska).

När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:

  • Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7-23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
  • Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
  • Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
  • På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
  • I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.

Läs mer.