Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

Genomsnittliga svarstider för LokalTapiola Huvudstadsregionens tjänster

På den här sidan ser du de genomsnittliga svars- och handläggningstiderna i försäkrings- och ersättningsärenden. Vänligen beakta att svarstiderna är genomsnittliga och kan variera beroende på läget.

Försäkringsärenden

  • Telefontjänsten: 4 minuter
  • Meddelanden i nättjänsten: 1–5 vardagar
  • Chatt: 1 minut

Visste du att du kan sköta alla dina försäkringsärenden i chatten? Du kan bland annat köpa en ny försäkring och göra ändringar i dina försäkringar.

I vår nättjänst kan du sköta faktureringsärenden, uppdatera din adress och andra kontaktuppgifter, ge en fullmakt och skriva ut försäkringsintyg. Läs mer om att sköta ärenden i olika situationer.

Logga in

Ersättningsansökningar

Våra genomsnittliga handläggningstider för ersättningsansökningar är:

  • Hemmets lösegendomskador: 1–3 vardagar
  • Fordonsskador: 1–9 vardagar
  • Personskador: 1–25 vardagar
  • Djurskador: 1–5 vardagar
  • Byggnadsskador: 1–7 vardagar
  • Ansvarsskador: 1–7 vardagar
  • Rättsskyddsskador: 1–7 vardagar

En ny ersättningsansökan gör du enklast i nättjänsten. Logga in i nättjänsten här.

Har du råkat ut för en skada och behöver anvisningar? Läs anvisningarna för olika skadesituationer.

Undantag

Vid handläggning av person- och djurskador är vår tjänst exceptionellt överbelastad, så det kan ta längre tid än normalt att behandla ersättningsansökningar.

Fick du ett uppsägningsbrev i anslutning till produktförnyelsen?

Vi har samlat svar på vanliga frågor, där du får mer information om uppsägningsbrevet. Läs mer om brevet här.