Genomsnittliga svarstider för LokalTapiola Huvudstadsregionens tjänster
På den här sidan ser du de genomsnittliga svars- och handläggningstiderna i försäkrings- och ersättningsärenden. Vänligen beakta att svarstiderna är genomsnittliga och kan variera beroende på läget.
Försäkringsärenden
- Telefontjänsten: 4 minuter
- Meddelanden i nättjänsten: 1–5 vardagar
- Chatt: 1 minut
Visste du att du kan sköta alla dina försäkringsärenden i chatten? Du kan bland annat köpa en ny försäkring och göra ändringar i dina försäkringar.
I vår nättjänst kan du sköta faktureringsärenden, uppdatera din adress och andra kontaktuppgifter, ge en fullmakt och skriva ut försäkringsintyg. Läs mer om att sköta ärenden i olika situationer.
Ersättningsansökningar
Våra genomsnittliga handläggningstider för ersättningsansökningar är:
- Hemmets lösegendomskador: 1–3 vardagar
- Fordonsskador: 1–9 vardagar
- Personskador: 1–25 vardagar
- Djurskador: 1–5 vardagar
- Byggnadsskador: 1–7 vardagar
- Ansvarsskador: 1–7 vardagar
- Rättsskyddsskador: 1–7 vardagar
En ny ersättningsansökan gör du enklast i nättjänsten. Logga in i nättjänsten här.
Har du råkat ut för en skada och behöver anvisningar? Läs anvisningarna för olika skadesituationer.
Undantag
Vid handläggning av person- och djurskador är vår tjänst exceptionellt överbelastad, så det kan ta längre tid än normalt att behandla ersättningsansökningar.
Fick du ett uppsägningsbrev i anslutning till produktförnyelsen?
Vi har samlat svar på vanliga frågor, där du får mer information om uppsägningsbrevet. Läs mer om brevet här.