Lämna in enheten hos vår servicepartner1.
Ta med ditt identitetsbevis som ska användas av vår servicepartner för att verifiera ditt försäkringsskydd. Om det lönar sig att reparera din apparat, betalar du endast självrisken när du använder vår servicepartner.
Hitta vår närmaste servicepartnerSök efter partner Använd aktuell plats Välj plats från kartan
Om du inte kan sköta ärendet hos en servicefirma, kan du skicka din apparat till Fonum per post.Anvisningar för att skicka per post hittar du på Fonums nätsidor.
Om du vill kan du också använda en annan servicefirma. Vänligen notera att i dessa fall bör du själv betala för servicen och sedansöka ersättning på vår nättjänst. Granska de olika ersättningsalternativen2.
Vår servicepartner kommer att gå igenom de olika ersättningsalternativen med dig. I första hand reparerar vår partner din enhet och vid underhåll betalar du självriskandelen i din försäkring. Om du inte vill att enheten ska repareras kan du få ersättningen i pengar enligt verkstadens reparationskalkyl. Om du vill kan du också köpa en ny enhet via vår servicepartner.