Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsbo
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsboFörsäkringarFordonKaskoförsäkringTrafikförsäkringMotorcykelförsäkringFörsäkring för paketbilMopedförsäkringAlla fordonsförsäkringarBilBåtHemHälsaOlycksfallsförsäkringSjukkostnadsförsäkringBarnförsäkringBabyförsäkringInvaliditetsförsäkringSkydd vid allvarlig sjukdomAlla hälsoförsäkrignarResaLivDjurHundförsäkringKattförsäkringHästförsäkringÖvriga djurförsäkringarAlla djurförsäkringarSkogKonkurrensutsätt försäkringarnaPlaceringBörja placeraFonder och placeringsportföljerPlaceringsförsäkringPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFinansieringBilfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningSkador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsbo
Vindrutan gick sönder
Gör så här
  1. 1. Välj en glasverkstad
    Hitta en lämplig glasverkstad genom att ange här bilens registreringsnummer och orten där du vill söka tjänsten. Boka en tid och ta din bil till glasverkstaden. Glasverkstaden säkerställer att din försäkring är giltig och skickar oss en faktura, du betalar bara en eventuell självrisk.

    Fyll i alla fält
    Sök efter partner
    Använd aktuell platsVälj plats från kartan
  2. 2. Boka en ersättande bil
    Om du har Lyxkaskoförsäkring får du en ersättande bil under reparationen. Fråga efter vår samarbetspartners bil i glasaffären, de kan vanligtvis ordna en sådan.Om en ersättande bil inte kan ordnas via glasaffären, vänligen kontakta vår ersättningstjänst.
Vanliga frågor
Från glasförsäkringen ersätts reparationskostnaderna för vindrutan utan självrisk.  Om vindrutan byts, avdras en självrisk från ersättningen. Vid ett byte av vindruta som görs hos en annan firma än LokalTapiolas samarbetspartner kan en förhöjd självrisk ingå i din försäkring, därför rekommenderar vi att du alltid, genom att använda sökfältet för registernummer och ort ovan, som tjänsteleverantör väljer en firma som är vår samarbetspartner.
Om du tar din bil till en glasverkstad som är vår samarbetspartner kan glasverkstaden kontrollera din försäkrings giltighet och försäkringsskyddet.Du behöver inte göra en skadeanmälan eller kontakta oss innan du besöker glasverkstaden.
Om du redan har besökt en glasfirma eller kommit överens om en reparationstid, kan du fortsätta att sköta ärendet med dem, om glasfirman är LokalTapiolas samarbetspartner.Du behöver inte göra någon skadeanmälan. Du betalar endast en eventuell självrisk i verkstaden.Om du redan har betalat glasreparationen själv, meddela skadedatumet och de kostnader du haft till oss via vår nättjänst. Bifoga en kopia på kvittot och spara originalet.
Ett stenskott på vindrutan bör repareras direkt av en verkstad. Vi ersätter en reparation av stenskott från glasförsäkringen utan självrisk.Tips: Ett stenskott på vindrutan är bra att skydda mot smuts till exempel med tejp. Det är värt att utföra reparationen så snabbt som möjligt, eftersom temperaturväxlingar kan ha sönder glaset.
Glasförsäkringen täcker även sido- och bakrutor som gått sönder på grund av ett slag utifrån samt takglas.Om takglaset på din bil har skadats, gör en skadeanmälan i vår nättjänst.
Uträttning av ärenden för privatpersonerKontaktuppgifter
Köp försäkring
Skador och ersättning
Begär ett anbud
Boka tid till ett möte
Onlinemöte
Fakturering
Ge respons
Kontaktbegäran för placering
Hantera ärenden elektroniskt
Populäraste produkternaBilförsäkring
Hemförsäkring
Båtförsäkring
Reseförsäkring
Olycksfallsförsäkring
Djurförsäkring
Livförsäkring
Placeringsfonder
Placeringsförsäkring
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Företagskundens sidorSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarFordon och båtarVindrutan gick sönderVill du fortfarande byta språk?JaNej