Bogsering har beställts via Larmtjänsten1.
Du behöver inte göra en separat skadeanmälan när Larmtjänsten har beställt bogsering från vår samarbetspartner.
Om du har varit med om en kollision eller haft kostnader på grund av att din resa avbrutits, gör en skadeanmälan i vår nättjänst. Jag beställde bogseringen själv2.
Om din kaskoförsäkring inkluderar bilräddningsförsäkring och bogseringsföretaget är vår partner, skickar företaget fakturan direkt till oss; du behöver inte göra en skadeanmälan om bogseringen.
Om bogseringsföretaget inte är vår samarbetspartner har företaget eventuellt inte rätt till direktfakturering. Betala i så fall bogseringen själv och ansök om ersättning för kostnaderna i vår nättjänst.
Vi ersätter skäliga kostnader för bogsering från skadeplatsen till närmaste kompetenta verkstad.
Vi ersätter skäliga kostnader för bogsering till närmaste kompetenta verkstad. Från försäkringen ersätter vi inte bogsering som hör till märkesspecifik mobilitetsgaranti eller resefortsättningstjänst.
Från bilräddningsförsäkringen ersätter vi också rimliga resekostnader som orsakas av avbruten resa.
När ditt fordon är försäkrat med Lyxkasko ersätter vi kostnaderna för en ersättande bil om resan har avbrutits på grund av ett tekniskt fel eller en kollision. Du får ytterligare anvisningar från Larmtjänsten.