LokalTapiola Savo-Karjala

Savonlinnan-toimisto
  • Nyslott, Prisma
  • Nojanmaantie 15
  • 57210 NYSLOTT
Tfn
050 574 9234
Fax
020 605 1127
må-fr
10-15
Öppna karta

Ajankohtaista

När du har hemförsäkring som skydd står du inte tomhänt

LähiTapiola

Med en hemförsäkring behöver du inte ensam stå för skadan efter en brand, stöld eller vattenskada. Hemförsäkringen skyddar din plånbok också i sådana situationer där du själv är tvungen att ersätta en skada som du har orsakat eller behöver juristhjälp i ett tviste- eller brottmål.

Räckna ut och köp.


Vakuutusmaksujen muutokset 2019

LähiTapiola

Auto- ja liikennevakuutukset 2-4%
Henkilövakuutukset 1%
Koti-, maatila- ja yritysvakuutukset 1-3%
Eläinvakuutukset 2%
Muut omaisuusvakuutukset 3%

Vakuutusmaksuun vaikuttavat lisäksi monet vakuutuksenottajaan ja vakuutettuun kohteeseen liittyvät yksilölliset tekijät, kuten vakuutuksenottajan, vakuutetun henkilön tai vakuutetun kohteen ikä.
Jotta vakuutus pysyy mukana yleisessä hintakehityksessä, nousevat indeksiin sidottujen vakuutusten vakuutusmaksut ja vakuutusmäärät indeksin muutoksen verran. Myös poistuva kampanja-alennus tai vastaava etuus voi muuttaa vakuutusmaksua.
Lisäksi mahdolliset vahingot ovat voineet vaikuttaa vakuutuksen bonuskehitykseen.
Voit tarkistaa omien vakuutustesi hinnat sekä vakuutuskirjasta että laskusta.
Muutokset astuvat voimaan vakuutuskauden vaihtuessa pääeräkuukausittain 1.1.2019 alkaen.


I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

LähiTapiola LokalTapiola

Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7-23.

När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska).

När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:

  • Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7-23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
  • Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
  • Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
  • På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
  • I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.

Läs mer.