LokalTapiola Nyland
- Kyrkslätt
- Hirsalavägen 11, JHC
- 02420 JORVAS
- Tfn
- 019 222 3310
- Fax
- 020 605 1176
Aktuellt
Coronaviruspandemins inverkan på kundbetjäningen - uppdaterat 1.3.2020
Våra kontor är stängda 2-28.3.2021
I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem
Tillfrisknandet börjar med HälsoHjälpen. Kontakta HälsoHjälpen när du funderar på hälsoärenden eller plötsligt råkar ut för ett olycksfall eller blir sjuk. Sjukskötarna och läkarna betjänar dig varje dag kl. 7 - 23. Du når oss via chatten i appen HälsoHjälpen eller genom att ringa nummer 0206 1000. På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
Trygga det viktigaste men glöm inte en: Dig själv
Är någon beroende av din inkomst? Har du någon gång tänkt, hur dina närmaste skulle klara sig ekonomiskt, om något skulle hända dig?
Du har råd att välja
När du koncentrerar dina försäkringar i LokalTapiola, kan du spara i försäkringskostnader upp till 17 %. Dessutom ger försäkringen Bonus till S-gruppen, i bästa fall 5 %.
Coronaviruspandemins inverkan på kundbetjäningen - uppdaterat 1.3.2020
Ändringar i kontorets öppethållning
Vi följer lokala anvisningar och har våra kontor stängda 2.-28.3.2021
Under denna tid betjär vi dig per telefon, via webbmöte eller i nättjänsten.
Du når oss per telefon på numret 019 222 3310. På adressen ajanvaraus.lahitapiola.fi kan du boka tid till ett telefon- eller nätmöte. Du kan även sköta dina försäkringsärenden i nättjänsten.
I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem
Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7 - 23.
När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska).
När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:
- Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7 - 23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
- Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
- Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
- På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
- I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.
Trygga det viktigaste men glöm inte en: Dig själv
Socialskyddet täcker bara minimiutkomsten och därför är det viktigt att säkerställa, att du och dina närstående klarar er även om något skulle hända. En livförsäkring är inte bara ett skydd vid dödsfall utan du får också skydd vid arbetsoförmåga och allvarlig sjukdom. Du kan teckna en livförsäkring som skydd för dig själv eller dina närmaste. Den hjälper ifall du inte längre kan arbeta. Den hjälper dina anhöriga att klara sig ekonomiskt, ifall du inte längre finns.
Du har råd att välja
Egenförmån belönar dig!
Vi belönar dig utgående från i vilken utsträckning som du sköter dina ekonomiska ärenden i LokalTapiola. Grunden utgörs av LokalTapiolas serviceutbud som indelats i fyra delområden: Hem, Hälsa, Fordon och Framtidsskydd.
När du har ett gällande avtal med LokalTapiola har du uppnått förmånsnivå 1. När du har produkter eller tjänster från
- två delområden har du uppnått förmånsnivå 2
- tre delområden har du uppnått förmånsnivå 3
- fyra delområden har du uppnått förmånsnivå 4.
The embedded asset has been deleted:
Asset Type: LTContent_C
Asset Id: 1310384272464
PAGENAME: LahiTapiola/LTContent_C/LTButtonDetail