Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

LokalTapiola Nyland

Välkommen till ditt eget regionbolags webbsidor! Vi betjänar dig ännu bättre och mera lokalt i ditt eget regionbolag, LokalTapiola Nyland. Kom till kontoret eller boka en tid, ring vår telefontjänst eller uträtta enkelt dina ärenden på nätet.

 

Aktuellt

I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7 - 23.

När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska). Gå till App Store här eller gå till Google Play Store här.

När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:

  • Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7 - 23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
  • Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
  • Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
  • På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
  • I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.

Läs mer om HjälsoHjälpen.


Trygga det viktigaste men glöm inte en: Dig själv

Socialskyddet täcker bara minimiutkomsten och därför är det viktigt att säkerställa, att du och dina närstående klarar er även om något skulle hända. En livförsäkring är inte bara ett skydd vid dödsfall utan du får också skydd vid arbetsoförmåga och allvarlig sjukdom. Du kan teckna en livförsäkring som skydd för dig själv eller dina närmaste. Den hjälper ifall du inte längre kan arbeta. Den hjälper dina anhöriga att klara sig ekonomiskt, ifall du inte längre finns.

Läs mer om livförsäkring.


Du har råd att välja

Egenförmån belönar dig!

Vi belönar dig utgående från i vilken utsträckning som du sköter dina ekonomiska ärenden i LokalTapiola. Grunden utgörs av LokalTapiolas serviceutbud som indelats i fyra delområden: Hem, Hälsa, Fordon och Framtidsskydd.

När du har ett gällande avtal med LokalTapiola har du uppnått förmånsnivå 1. När du har produkter eller tjänster från

  • två delområden har du uppnått förmånsnivå 2
  • tre delområden har du uppnått förmånsnivå 3
  • fyra delområden har du uppnått förmånsnivå 4.

Be om anbud

Ta kontakt

Försäkringar mån-fre 8–17, lör 9-15
019 222 3310
Ersättningar mån-fre 8-17
019 222 3310
HälsoHjälpen chat 7-23
0206 1000
Larmtjänst 24 h
+358 800 0 4531