LokalTapiola Keski-Suomi

LähiTapiola Palokan toimisto

LokalTapiola Keski-Suomi är ett av LokalTapiola-gruppens 20 självständiga kundägda regionbolag som erbjuder försäkrings- och placeringstjänster. Vår uppgift är att trygga kundernas välbefinnande och framgång i livets alla vändningar, och vår vision är att erbjuda finländarna ett tryggare och hälsosammare liv. Livstygghet innebär att våra kunder får heltäckande och förebyggande betjäning. Vi betjänar privat-, lantbruks-, företagar-, företags- och samfundskunder personligt och lokalt på 17 verksamhetsställen på 14 orter runtom i Mellersta Finland.

Öppna karta

Aktuellt

Premieändringar 2018

År 2018 innebär ändringar i våra försäkringspremier på grund av ökade skadekostnader. Ändringarna träder i kraft per huvudförfallomånad fr.o.m. 1.1.2018 vid övergången till ny försäkringsperiod.

Läs mer

I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

Tillfrisknandet börjar med HälsoHjälpen. Kontakta HälsoHjälpen när du funderar på hälsoärenden eller plötsligt råkar ut för ett olycksfall eller blir sjuk. Sjukskötarna och läkarna betjänar dig varje dag kl. 7.00-23.00. Du når oss via chatten i appen HälsoHjälpen eller genom att ringa nummer 0206 1000. På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.

Läs mer

Premieändringar 2018

LähiTapiola

År 2018 innebär ändringar i våra försäkringspremier på grund av ökade skadekostnader:

Bil- och trafikförsäkringar 3 %
Personförsäkringar 5 %
Hem-, lantbruks- och företagsförsäkringar 3 %
Djurförsäkringar 5 %
Övriga egendomsförsäkringar 3 %

På premien inverkar också många individuella faktorer i anslutning till försäkringstagaren och det försäkrade objektet såsom försäkringstagarens, den försäkrade personens eller det försäkrade objektets ålder. För att försäkringen ska följa den allmänna prisutvecklingen stiger premier och försäkringsbeloppen för indexbundna försäkringar enligt indexförändringen. Även kampanjrabatter eller motsvarande förmåner kan ändra premien. Dessutom kan eventuella skador ha påverkat bonusutvecklingen för försäkringen.

Du kan kontrollera dina försäkringspremier både i försäkringsbrevet och på fakturan. Ändringarna träder i kraft per huvudförfallomånad fr.o.m. 1.1.2018 vid övergången till ny försäkringsperiod.


I HälsoHjälpen får du snabbt och enkelt svar på dina hälsoproblem

LähiTapiola LokalTapiola

Du har distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll när hälsovårdsproffs nås via chatt eller per telefon varje dag kl. 7-23.

När du har appen HälsoHjälpen i din telefon, har du distansläkartjänsterna alltid inom räckhåll. Ladda ner TerveysHelppi avgiftsfritt från App Store eller Google Play Store (Appen fungerar tillsvidare enbart på finska).

När du blir sjuk eller råkar ut för ett olycksfall:

  • Chatta eller ring 0206 1000. Sjukskötarna och läkarna hjälper dig varje dag kl. 7-23 (tjänsteleverantör Mehiläinen Oy).
  • Berätta vad du har för besvär. Du får genast anvisningar för hur du ska gå till väga.
  • Tjänsten är avsedd för våra hälso-, sjukkostnads-, olycksfalls- och reseförsäkringskunder.
  • På samma gång tas även ersättningsärendet i fråga till handläggning.
  • I andra försäkrings- och skadeärenden betjänar vi dig på LokalTapiolas kontor, på nätet och per telefon.

Läs mer.

Ta kontakt

Försäkringar vard. 8–19, lör 10-16
014 574 3000
Hem- och personskador vard. 8-19, lör. 10-16
014 574 3000
Fordonskador 24h
014 574 3000
Larmtjänst 24 h
+358 800 0 4531