Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändring
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändringFörsäkringarFordonLantbrukLantbruksförsäkringen KantriSkördeförsäkringFörsäkring för produktionsdjurFörsäkring av lantbrukets arbetsmaskinerAlla lantbruksförsäkringarHälsaArbetsolycksfallsförsäkringOlycksfallsförsäkring för företagareSjukkostnadsförsäkringSkydd vid allvarlig sjukdomBarnförsäkringAlla hälsoförsäkringarLivResaPensionFöPL-försäkringLFöPL-försäkringArPL-försäkringAlla pensionsförsäkringarDjurHundförsäkringHästförsäkringKattförsäkringAlla djurförsäkringarSkogPlaceringFonderPlaceringsförsäkringPrivate BankingLokalTapiola Samfälld skog FinansieringFinansiering av lantbrukBilfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Hantera ärenden elektronisktSkador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändring
Hantera ärenden elektroniskt
Logga in på nättjänsten
Försäkringar
Håll dina uppgifter om adress, telefon och e-postadress samt kontonummeruppgifterna uppdaterade så att vi kan kontakta dig, till exempel i händelse av skadesituationer eller andra försäkrings- och placeringsfrågor. Du kan uppdatera uppgifterna i vår nättjänst eller i LokalTapiola-appen.
Välj den faktureringsmetod som passar dig bäst och begär vid behov betalningstid. Rätt faktureringsmetod anpassar betalningen efter din livssituation.
Om du upplever att du har en försäkring som du inte längre behöver, kan du enkelt säga upp den i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna eller i LokalTapiola-appen.
Placeringar
Som fondkund kan du göra tilläggsinvesteringar, byta eller inlösa fonder, börja eller redigera månadssparande samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för investeringar. Logga in i nättjänsten för investeringar här.Som investeringsförsäkringskund kan du göra överföringar av sparbelopp, delköp, säga upp, ändra investerings- och betalningsplanen, ändra förmånstagare samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för personkunder. Logga in i nättjänsten för personkunder här.
Kundtjänsten för placeringar betjänar vardagar kl. 9–17 på numret 09 453 8500. Kom ihåg att du ska identifiera dig med dina nätbankskoder under samtalet.Du kan skicka ett meddelande till oss i nättjänsten om du behöver ytterligare hjälp som placerarkund.
Med appen kan du kolla hur dina investeringar mår när som helst och var som hels. Läs mer om LokalTapiola Investeringar -mobilappen och ladda ner appen.
Fullmakter och intyg
Du kan befullmäktiga en annan person att sköta dina försäkringsärenden. Fullmakten gäller alltid tills vidare och du ge fullmakten också i LokalTapiola-appen.
Du kan använda försäkringsintyget för att bevisa att din eller din familjs försäkring är giltig. Du hittar försäkringsintygen i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna och i LokalTapiola-appen.
Du behöver ett trafikförsäkringsintyg, dvs. Green Card när du reser med ditt eget fordon till ett land som ingått avtal om grönt kort utanför EU- eller EES-området.
Uträttning av ärenden för lantbrukskunderKontakt­uppgifter
Skador och ersättning
Begär ett anbud
Boka tid
Fakturering
Ge respons
Kontaktbegäran för placering
Hantera ärenden elektroniskt
Populäraste produkternaLantbruksförsäkringen Kantri
Försäkring för produktionsdjur
Skördeförsäkring
Skogsförsäkring
Försäkring av lantbrukets arbetsmaskiner
Fordonsförsäkringar
Hälso­försäkringar
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Sidor för personkunderFöretagskundens sidor
För kundenHantera ärenden elektronisktVill du fortfarande byta språk?JaNej