Skador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändring
Förstasidan
För kunden
För kunden
Skador och ersättningar
Hantera ärenden elektroniskt
Kontaktuppgifter
Begär ett anbud
Förmåner och kampanjer
Faktuering
Sökande av ändring
Försäkringar
Försäkringar
Fordon
Lantbruk
Lantbruksförsäkringen Kantri
Skördeförsäkring
Försäkring för produktionsdjur
Försäkring av lantbrukets arbetsmaskiner
Alla lantbruksförsäkringar
Hälsa
Arbetsolycksfallsförsäkring
Olycksfallsförsäkring för företagare
Sjukkostnadsförsäkring
Skydd vid allvarlig sjukdom
Barnförsäkring
Alla hälsoförsäkringar
Liv
Resa
Pension
FöPL-försäkring
LFöPL-försäkring
ArPL-försäkring
Alla pensionsförsäkringar
Djur
Hundförsäkring
Hästförsäkring
Kattförsäkring
Alla djurförsäkringar
Skog
Placering
Placering
Fonder
Placeringsförsäkring
Private Banking
LokalTapiola Samfälld skog
Finansiering
Finansiering
Finansiering av lantbruk
Bilfinansiering
Personkunder
Företagskunder
Lantbrukskunder
Om LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Hantera ärenden elektronisktSkador och ersättningarHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterBegär ett anbudFörmåner och kampanjerFaktueringSökande av ändring
Logga in på vår nättjänst och kom snabbt i kontakt med våra specialister via chatten. Du kan också skicka oss ett meddelande som vi svarar på inom några dagar. I vår nättjänst kan du sköta ärenden som gäller dina försäkringar och placeringar på ett heltäckande sätt 24/7.
Håll dina uppgifter om adress, telefon och e-postadress samt kontonummeruppgifterna uppdaterade så att vi kan kontakta dig, till exempel i händelse av skadesituationer eller andra försäkrings- och placeringsfrågor. Du kan uppdatera uppgifterna i vår nättjänst eller i LokalTapiola-appen.
Välj den faktureringsmetod som passar dig bäst och begär vid behov betalningstid. Rätt faktureringsmetod anpassar betalningen efter din livssituation.
Om du upplever att du har en försäkring som du inte längre behöver, kan du enkelt säga upp den i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna eller i LokalTapiola-appen.
Placeringar
Som fondkund kan du göra tilläggsinvesteringar, byta eller inlösa fonder, börja eller redigera månadssparande samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för investeringar.
Logga in i nättjänsten för investeringar här.
Som investeringsförsäkringskund kan du göra överföringar av sparbelopp, delköp, säga upp, ändra investerings- och betalningsplanen, ändra förmånstagare samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för personkunder.
Logga in i nättjänsten för personkunder här.
Kundtjänsten för placeringar betjänar vardagar kl. 9–17 på numret 09 453 8500. Kom ihåg att du ska identifiera dig med dina nätbankskoder under samtalet.
Du kan skicka ett meddelande till oss i nättjänsten om du behöver ytterligare hjälp som placerarkund.
Med appen kan du kolla hur dina investeringar mår när som helst och var som hels. Läs mer om LokalTapiola Investeringar -mobilappen och ladda ner appen.
Fullmakter och intyg
Du kan befullmäktiga en annan person att sköta dina försäkringsärenden. Fullmakten gäller alltid tills vidare och du ge fullmakten också i LokalTapiola-appen.
Du kan använda försäkringsintyget för att bevisa att din eller din familjs försäkring är giltig. Du hittar försäkringsintygen i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna och i LokalTapiola-appen.
Du behöver ett trafikförsäkringsintyg, dvs. Green Card när du reser med ditt eget fordon till ett land som ingått avtal om grönt kort utanför EU- eller EES-området.
Uträttning av ärenden för lantbrukskunder
Kontaktuppgifter Skador och ersättning Begär ett anbud Boka tid Fakturering Ge respons Kontaktbegäran för placering Hantera ärenden elektroniskt
Populäraste produkterna
Lantbruksförsäkringen Kantri Försäkring för produktionsdjur Skördeförsäkring Skogsförsäkring Försäkring av lantbrukets arbetsmaskiner Fordonsförsäkringar Hälsoförsäkringar
Om LokalTapiola
LokalTapiola-gruppen Arbeta hos oss Nyhetsrum Ansvarstagande För media Rapporteringskanal Sökande av ändring
Sidor för personkunderFöretagskundens sidor
För kunden
Hantera ärenden elektroniskt
Om du ändrar språket, stängs den aktuella chattkonversationen.