Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten

Hantera ärenden elektroniskt

Logga in på vår nättjänst och kom snabbt i kontakt med våra specialister via chatten. Du kan också skicka oss ett meddelande som vi svarar på inom några dagar. I vår nättjänst kan du sköta ärenden som gäller dina försäkringar och placeringar på ett heltäckande sätt 24/7.

Försäkringar

Håll dina uppgifter om adress, telefon och e-postadress samt kontonummeruppgifterna uppdaterade så att vi kan kontakta dig, till exempel i händelse av skadesituationer eller andra försäkrings- och placeringsfrågor. Du kan uppdatera uppgifterna i vår nättjänst eller i LokalTapiola-appen.

Använd den pappersfria tjänsten och hantera dina försäkringsärenden säkert och miljövänligt. Framöver hittar du alla dina försäkringsdokument i vår nättjänst och i LokalTapiola-appen.

Om du upplever att du har en försäkring som du inte längre behöver, kan du enkelt säga upp den i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna eller i LokalTapiola-appen.

Placeringar

Som fondkund kan du göra tilläggsinvesteringar, byta eller inlösa fonder, börja eller redigera månadssparande samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för investeringar.

Logga in i nättjänsten för investeringar här.

Som investeringsförsäkringskund kan du göra överföringar av sparbelopp, delköp, säga upp, ändra investerings- och betalningsplanen, ändra förmånstagare samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för personkunder.

Logga in i nättjänsten för personkunder här.

Via appen LokalTapiola Investeringar kan du följa alla dina investeringar och göra tilläggsinvesteringar. Tjänsten utvecklas ständigt så nya egenskaper läggs till ofta.

Läs mer om appen LokalTapiola Investeringar här.

Kundtjänsten för placeringar betjänar vardagar kl. 9–17 på numret 09 453 8500. Kom ihåg att du ska identifiera dig med dina nätbankskoder under samtalet.

Du kan skicka ett meddelande till oss i nättjänsten om du behöver ytterligare hjälp som placerarkund.

Behöver du stöd för att sköta dina placeringar självständigt?

Läs vanliga frågor om fonder:

Vanliga frågor om fondplacering

Läs vanliga frågor om placeringsförsäkringar:

Mer om placeringsförsäkring

Fullmakter och intyg

Du kan befullmäktiga en annan person att sköta dina försäkringsärenden. Fullmakten gäller alltid tills vidare och du ge fullmakten också i LokalTapiola-appen.

Du kan använda försäkringsintyget för att bevisa att din eller din familjs försäkring är giltig. Du hittar försäkringsintygen i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna och i LokalTapiola-appen.

Du behöver ett trafikförsäkringsintyg, dvs. Green card när du reser med ditt eget fordon till ett land som ingått avtal om grönt kort utanför EU- eller EES-området.