Välj vad ditt ärende gäller
Försäkringar
Håll dina uppgifter om adress, telefon och e-postadress samt kontonummeruppgifterna uppdaterade så att vi kan kontakta dig, till exempel i händelse av skadesituationer eller andra försäkrings- och placeringsfrågor.
Om du upplever att du har en försäkring som du inte längre behöver, kan du enkelt
Placeringar
Som fondkund kan du göra tilläggsinvesteringar, byta eller inlösa fonder, börja eller redigera månadssparande samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för investeringar.
Som investeringsförsäkringskund kan du göra överföringar av sparbelopp, delköp, säga upp, ändra investerings- och betalningsplanen, ändra förmånstagare samt uppdatera egna uppgifter via nättjänsten för personkunder.
Via appen LokalTapiola Investeringar kan du följa alla dina investeringar och göra tilläggsinvesteringar. Tjänsten utvecklas ständigt så nya egenskaper läggs till ofta.
Kundtjänsten för placeringar betjänar vardagar kl. 9–17 på numret
Behöver du stöd för att sköta dina placeringar självständigt?
Läs vanliga frågor om fonder:
Läs vanliga frågor om placeringsförsäkringar:
Fullmakter och intyg
Du kan använda försäkringsintyget för att bevisa att din eller din familjs försäkring är giltig. Du hittar försäkringsintygen
Du behöver