<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/lahitapiola-chat.css"/>
Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

Hantera ärenden elektroniskt

Logga in på vår nättjänst och kom snabbt i kontakt med våra specialister via chatten. Du kan också skicka oss ett meddelande som vi svarar på inom några dagar. I vår nättjänst kan du sköta ärenden som gäller dina försäkringar och placeringar på ett heltäckande sätt 24/7.

Försäkringar

Håll dina uppgifter om adress, telefon och e-postadress samt kontonummeruppgifterna uppdaterade så att vi kan kontakta dig, till exempel i händelse av skadesituationer eller andra försäkrings- och placeringsfrågor. Du kan uppdatera uppgifterna i vår nättjänst .

Använd den pappersfria tjänsten och hantera dina försäkringsärenden säkert och miljövänligt. Framöver hittar du alla dina försäkringsdokument i vår nättjänst.

Om du upplever att du har en försäkring som du inte längre behöver, kan du enkelt säga upp den i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna .

Placeringar

Du kan se dina placeringar och göra uppdrag i placeringsfonder genom att logga in på nättjänsten för fonder och kapitalförvaltning .

Du kan också följ med dina investeringar på mobiltelefonen. Ladda ner appen LokalTapiola Investeringar i applikationbutiken.

Kundtjänsten för placeringar betjänar vardagar kl. 9–17 på numret 09 453 8500 . Kom ihåg att du ska identifiera dig med dina nätbankskoder under samtalet.

Du kan skicka ett meddelande till oss i nättjänsten om du behöver ytterligare hjälp som placerarkund.

Behöver du stöd för att sköta dina placeringar självständigt?

Läs vanliga frågor om fonder:

Läs vanliga frågor om placeringsförsäkringar:

Fullmakter och intyg

Du kan använda försäkringsintyget för att bevisa att din eller din familjs försäkring är giltig. Du hittar försäkringsintygen i vår nättjänst i försäkringsuppgifterna .

Du behöver ett trafikförsäkringsintyg, dvs. Green card när du reser med ditt eget fordon till ett land som ingått avtal om grönt kort utanför EU- eller EES-området.