Ota palvelu käyttöön
Vakuutusten verkkopalvelussa voi hoitaa vakuutusten vuosittaiset rutiinit ja ilmoittaa vahingosta. Voit myös lähettää viestejä suojatussa yhteydessä.
Verkkopalvelun voi ottaa käyttöönsä yritys tai yrittäjä, jolla on Y-tunnus ja ainakin yksi jatkuva vakuutus LähiTapiolassa. Henkilöllä pitää olla yrityksen nimenkirjoitusoikeus.
-
Verkkopalvelun pääkäyttäjä voi nimetä verkkopalveluun uusia käyttäjiä ja hallinnoida käyttöoikeuksia sekä LähiTapiolan käyttäjätunnuksia.
-
Yritys voi tehdä valtakirjan toiselle yritykselle.
Tee verkkopalvelusopimus
Sopimuksen tekemistä varten tarvitset
- henkilökohtaiset pankkitunnukset (kaikkien suomalaisten pankkien tunnukset käyvät)
- Y-tunnuksen, yrityksen nimen ja osoitteen
- verkkopalvelun pääkäyttäjän henkilötunnuksen, nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron.
Palvelu on heti käytössä. Pääkäyttäjä saa tästä sähköpostiviestin.
Pääkäyttäjä kirjautuu verkkopalveluun omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, minkä jälkeen hän voi lisätä palveluun uusia käyttäjiä.
Valtakirja
Voit valtuuttaa toisen yrityksen, esimerkiksi konsernin emoyrityksen tai tilitoimiston, hoitamaan yrityksesi vakuutusasioita verkkopalvelussa.
Lisätiedot ja neuvot
Jos tarvitset apua, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen
Käyttäjätunnus
Yrityksen pääkäyttäjä tai käyttöoikeushallitsija voi lisätä tai poistaa käyttäjiä sekä hallinnoida verkkopalvelun käyttäjätunnuksia.
Lisää uusi käyttäjä
Henkilötunnus vai syntymäaika
Jos käyttäjällä on suomalainen henkilötunnus, valitse se. Valitse syntymäaika vain siinä tapauksessa, että henkilötunnusta ei ole.
Käyttäjätiedot
Anna puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
-
1. Matkapuhelinnumero: Kun annat matkapuhelinnumeron, käyttäjä voi tilata PIN-koodin matkapuhelimeen. Anna tieto kansainvälisessä muodossa esim. +358401234567. Matkapuhelinnumero ei kuitenkaan ole pakollinen tieto.
-
2. Sähköposti: Anna sähköpostiosoite huolellisesti, sillä se on myös käyttäjätunnus, jolla käyttäjä kirjautuu palveluun.
-
3. "Lähetä käyttäjätunnus” on valittu oletuksena. Kun tallennat tiedot, käyttäjälle lähtee sähköpostiin viesti, jossa hän saa ohjeet käyttäjätunnuksen aktivoimisesta.
Tallennuksen jälkeen käyttäjätunnusten tilaksi muuttuu ”Lähetetty”, joten näet milloin tunnukset on toimitettu käyttäjälle. Kun käyttäjä aktivoi tunnukset, tilaksi tulee ”Voimassa”.
Anna käyttäjälle käyttäjätunnus
-
1. Tarkista, että käyttäjän tiedot ovat ajan tasalla.
-
2. Lisää matkapuhelinnumero, jotta käyttäjä voi tilata PIN-koodin matkapuhelimeen. Anna tieto kansainvälisessä muodossa esim. +358401234567.
-
3. Lisää ruksi ”Lähetä käyttäjätunnus” -laatikkoon ja tallenna tiedot. Nyt käyttäjälle lähtee sähköpostiin viesti, jossa hän saa ohjeet käyttäjätunnuksen aktivoimisesta.
Tallennuksen jälkeen käyttäjätunnusten tilaksi muuttuu ”Lähetetty”, joten näet milloin tunnukset on toimitettu käyttäjälle. Kun käyttäjä aktivoi tunnukset, tilaksi tulee ”Voimassa”.
Salasana unohtunut tai käyttäjätunnukset lukossa
Jos käyttäjä on esimerkiksi unohtanut salasanansa, voit lähettää hänelle käyttäjätunnukset uudelleen yllä kuvatulla tavalla. Käyttäjä aktivoi tunnuksen uudelleen ja voi taas kirjautua palveluun.
Salasana
Salasanan pitää olla vähintään 8 merkkiä kirjaimia sekä numeroita.
PIN-koodi
PIN-koodi lähetetään siihen sähköpostiin tai matkapuhelimeen, joka käyttäjälle on tallennettu käyttäjähallintaan. Jos puhelinnumeroa ei ole annettu, PIN-koodi lähetetään aina sähköpostiin. Jos tiedot eivät ole ajan tasalla, pääkäyttäjä tai käyttöoikeushallitsija voi lisätä tai vaihtaa puhelinnumeron käyttäjähallintaan.
Käyttäjätietojen muuttuminen
Jos käyttäjän nimi tai sähköpostiosoite muuttuvat, käyttäjätunnus on lähetettävä uudelleen.
Yritysasiakkaan asiointi
Tietoa LähiTapiolasta