Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen

Verkkopalvelu­sopimus

Olemme uudistaneet yritysten verkkopalvelun. Jotta saat uuden palvelun käyttöösi, tulee sinun tehdä uusi verkkopalvelusopimus. Katso ohjeet alta, tee sopimus ja ota palvelu käyttöön!

Ota palvelu käyttöön

Yritysten verkkopalvelussa voit hoitaa vakuutusten vuosittaiset rutiinit ja ilmoittaa vahingosta. Voit myös lähettää viestejä suojatussa yhteydessä.

Siitä henkilöstä, joka ensimmäisenä allekirjoittaa verkkopalvelusopimuksen, tulee palvelun pääkäyttäjä.

Verkkopalvelun pääkäyttäjä voi nimetä verkkopalveluun uusia käyttäjiä ja hallinnoida käyttöoikeuksia. Pääkäyttäjän voi myös myöhemmin muuttaa tai lisätä useamman pääkäyttäjän.

Sopimuksen tekeminen sähköisesti

1. Tee sopimus

Voit tehdä verkkopalvelusopimuksen sähköisesti. Huomaa, että yrityksen verkkopalvelusopimuksen voi tehdä vain henkilö, jolla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus.

Sopimuksen tekemiseen tarvitset
- henkilökohtaiset pankkitunnukset
- yrityksen Y-tunnuksen.

Tutustu yritysten verkkopalvelun käyttöehtoihin.

2. Odota viestiämme

Kun palvelu on käytössäsi, saat meiltä sähköpostiviestin.

3. Kirjaudu palveluun

Pääkäyttäjä voi tämän jälkeen kirjautua palveluun ja lisätä uusia käyttäjiä:

Valitse etusivulta Käyttäjähallinta, ja valitse Lisää uusi käyttäjä tai Lisää useita käyttäjiä, jos haluat lisätä useamman käyttäjän kerralla.

Kun lisäät käyttäjän, tarvitset lisättävästä käyttäjästä
- nimen
- sähköpostiosoitteen
- puhelinnumeron
- henkilötunnuksen.

Jos käyttäjällä ei ole suomalaista henkilötunnusta, tarvitset hänen syntymäaikansa ja kansalaisuuden. Tämä toiminnallisuus toimii vain silloin kun lisäät yhden uuden käyttäjän.Jos haluat lisätä yhdellä kerralla useita käyttäjiä, tulee kaikilla lisättävillä olla suomalainen henkilötunnus.

Käyttäjän lisäämisen yhteydessä voit myös valita käyttäjälle käyttöoikeusroolin.
Kun olet lisännyt uuden käyttäjän tiedot, saa hän sähköpostiviestin, jonka kautta hän voi ottaa palvelun käyttöönsä. Jotta tämä onnistuu sujuvasti, yhteystietojen tulee olla oikein.

4. Valtuuta käyttäjiä

Kun verkkopalvelu on käytössä, voi pääkäyttäjä valtuuttaa toisen yrityksen – esim. tilitoimiston – tai yksityishenkilön hoitamaan yrityksen vakuutusasioita verkkopalvelussa. Yrityksen voimassa olevat verkkovaltakirjat siirtyvät automaattisesti uuteen palveluun.

Osa valtakirjoista saattaa vaatia erillistä hyväksyntää. Näet tiedon näistä valtakirjoista palvelun etusivulla.

Sopimuksen tekeminen pdf-lomakkeella

Jos yhtiömuoto on jonkin alla olevista, voit tehdä verkkopalvelusopimuksen pdf-lomakkeella:

- verotusyhtymä
- yksityinen elinkeinoharjoittaja (kun Y-tunnus ei ole rekisteröitynyt kaupparekisteriin)
- muu yhdistys
- säätiö
- erityislainsäädäntöön perustuva yhdistys
- evankelis-luterilainen kirkko
- vakuutuskassa
- kuntayhtymä
- muu taloudellinen yhdistys
- rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta
- työttömyyskassa

Toimita täytetty lomake maksutta osoitteeseen:
LähiTapiola-ryhmä
Yritysten asiakaspalvelu PK2 2E
Info: netti Tunnus 5007453
00003 VASTAUSLÄHETYS

Voit lähettää lomakkeen meille myös sähköpostitse osoitteeseen yritystenverkkopalveluhakemukset(at)lahitapiola.fi. Liitä mukaan asiakirja, josta selviää yhteisön nimenkirjoitusoikeus (esim. yhdistysrekisterin ote).

Sähköpostiyhteys on suojaamaton. Viestin voi lähettää salattuna osoitteessa https://secure.lahitapiola.fi

Allekirjoita verkkopalvelusopimus

Jos yrityksessäsi on jo aloitettu verkkopalvelusopimuksen teko, mutta sopimukseen tarvitaan lisää nimenkirjoitusoikeudellisten allekirjoituksia, pääset tästä allekirjoittamaan verkkopalvelusopimuksen.

Allekirjoitusta varten tarvitset

- henkilökohtaiset pankkitunnukset
- yrityksen Y-tunnuksen.

Saat sähköpostiviestin, kun palvelu on käytössäsi.

Tutustu digitaalisten palvelujen käyttöehtoihin.

Lisätietoja ja neuvoja

Jos tarvitset apua, voit soittaa ma–pe klo 8–17 numeroon +358 9 453 3010.