Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
Bolagen informerarAktuelltBolagen informerarSynvinklar
Säkerhet23.9.2022Researrangören Detur ställer in resor – förvirring bland de som köpt resorDen svenska researrangören Detur ställer in resorna under resten av året vilket lett till problem och orsakat förvirring och besvikelse bland resenärerna. Resenärförsäkringen ersätter tyvärr inte kostnader som situationen orsakar de försäkrade. Vi uppmanar kunderna att följa researrangörens och konsumentverkets anvisningar.
Researrangören Deturs kunder har haft problem med sina resor och inkvarteringen. Detur har informerat på sin webbplats att världsläget försvårat verksamheten. Företaget har beslutat att den operativa verksamheten pausas tillfälligt och att återstoden av säsongen 2022 ställs in. Mer information finns på Deturs webbplats.Enligt Detur behöver resenärer som drabbas av inställda avgångar inte kontakta Detur utan Detur kontaktar dem i turordning utifrån närmaste avresedatum först.Ersätter resenärförsäkringen?Situationen till följd av Deturs problem är tyvärr inte en sådan orsak till annullerad resa, försening från resa eller avbruten resa som enligt försäkringsvillkoren ersätts av försäkringen. I det här fallet ersätter resenärförsäkringen alltså inte kostnader som orsakas försäkrade. Till exempel den försäkrades extra rese- eller inkvarteringskostnader eller oanvända flygbiljetter ersätts inte.Var får jag mer information?Vi rekommenderar att du följer med läget på researrangörens och konsumentverkets webbplatser. Du kan gå till konsumentverkets webbplats här.
Andra aktuella ärenden
LokalTapiola KapitalförvaltningEkonomi3.3.2025Meddelande till ägarna av andelar i fonderna LokalTapiola Stjärnkapitalförvaltning 50 och LokalTapiola Stjärnkapitalförvaltning 75 samt LokalTapiola Världen 50 och LokalTapiola Världen 80Styrelsen för Seligson & Co Fondbolag, som förvaltar ovannämnda placeringsfonder, har beslutat att söka tillstånd hos Finansinspektionen för två fusionsplaner.LokalTapiola Nyland19.2.2025LokalTapiola Nylands resultat 2024: Försäkringsbolaget behövdes mer än någonsin tidigare – 50 miljoner euro i ersättningarFörra året var LokalTapiola Nyland starkt engagerad i sin grunduppgift: stod vid sina ägarkunders sida då det händer skador. År 2024 ersatte bolaget över 53 000 skador och betalade ersättningar för 50,1 miljoner euro till sina ägarkunder.LokalTapiola Österbotten19.2.2025LokalTapiola Österbottens år 2024: Historiskt stark tillväxt och stort samhällsansvarFör LokalTapiola Österbotten, som i år fyller 130 år, präglades året 2024 av en rekordhög tillväxt i både ägarkundsantalet och den organiska premieinkomsten. Jämfört med tidigare året ökade även skademängden och betalda ersättningarna. Den framgångsrika placeringsverksamheten möjliggör ännu starkare satsningar för ägarkundernas och österbottningarnas bästa.
Se fler meddelanden
NyhetsrumMeddelandenResearrangören Detur ställer in resor – förvirring bland de som köpt resorVill du fortfarande byta språk?JaNej