Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerSamarbete och donationerPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltAktuelltBolagen informerarSynvinklar
Arbetsliv31.8.2023Hälften av finländarna har en negativ ton när de talar om arbetslivet med unga eller berättar inget alls – LokalTapiolas HR-direktör: ”Här borde vi vuxna ta oss en funderare”Enligt LokalTapiolas enkät har hälften av vuxna finländare en negativ ton när de talar om arbetslivet med minderåriga eller så berättar de inget alls. Susa Nikula som är direktör med ansvar för människor och kultur vid LokalTapiola-gruppen efterlyser positivt prat om arbetet för att lindra ungas rädsla för arbetslivet.
Aktuell
Arbetsliv9.12.2025Vilka försäkringar behöver en firma? En guide för företagareFöretagarens försäkringar med firma är en viktig del av riskhanteringen och tryggheten för verksamheten. I den här guiden berättar vi vilka försäkringar som är obligatoriska för en firma och vilka frivilliga försäkringar som är värda att överväga.Arbetsliv5.12.2025Gruppensionsförsäkring som skatteeffektiv belöningsformFöretag söker ständigt efter sätt att förbättra personalens välbefinnande, engagera talanger och sticka ut på arbetsmarknaden. En lösning som ofta är underutnyttjad är gruppensionsförsäkring, som är ett skatteeffektivt sätt för arbetsgivaren att erbjuda medarbetarna extra trygghet och ekonomisk stabilitet.Arbetsliv5.12.2025Gruppensionsförsäkring som konkurrensfördel – så bygger du ett starkare arbetsgivarvarumärkeKampen om kompetens är hårdare än någonsin. Företag söker sätt att sticka ut och skapa förtroende. Gruppensionsförsäkring är en av de mest betydelsefulla förmånerna som stärker arbetsgivarvarumärket och engagerar personalen. Läs varför det lönar sig.
Se fler aktuella ärenden
NyhetsrumAktuelltHälften av finländarna har en negativ ton när de talar om arbetslivet med unga eller berättar inget alls – LokalTapiolas HR-direktör: ”Här borde vi vuxna ta oss en funderare”Vill du fortfarande byta språk?JaNej