Lataa TerveysHelppi puhelimeesi.
TerveysHelppi apunasi joka päivä
Kun tapaturma tai sairaus yllättää, ota yhteyttä TerveysHelppiin. Sairaanhoitajat ja lääkärit auttavat sinua joka päivä klo 7–23 verkossa ja TerveysHelppi-sovelluksessa.
Avaa TerveysHelppi selaimellasi osoitteessa terveyshelppi.lahitapiola.fi tai lataa ilmainen TerveysHelppi-sovellus App Storesta tai Google Play Storesta. Siirry App Storeen tästä ja Google Play Storeen tästä.
Kun sairastut tai sattuu tapaturma:
-
Chattaa tai soita puhelinpalveluumme. Siirry TerveysHelppiin.
-
Kerro, mikä sinua vaivaa. Saat saman tien ohjeet, kuinka toimia. Useimmissa tapauksissa lääkärit pystyvät kartoittamaan, neuvomaan ja hoitamaan vaivasi ja oireesi etänä, jolloin säästyt turhalta käynniltä ja myös arkesi helpottuu merkittävästi.
-
Jos asian hoitamiseen tarvitaan lääkärin vastaanottoaikaa, aika varataan puolestasi. Laaja hoitolaitosverkosto mahdollistaa palvelun läheltäsi.
-
Saat samalla yhteydenotolla myös kyseisen korvausasian vireille.
Tyypillisiä etävastaanotolla hoidettavia asioita ovat mm.
- Flunssa
- Iho-oireet, ihottumat
- Allergiaoireet kuten allerginen nuha tai siitepölyoireet
- Silmätulehdus
- Virtsatietulehdus
- Vatsatauti ja ripuli
- Lievät tapaturmat kuten nyrjähdys tai venähdys
TerveysHelpin puhelinpalvelu
Puhelinpalvelumme on auki 7-18.
Koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta johtuen pyydämme asiakkaitamme asioimaan mahdollisuuksien mukaan TerveysHelpin chatissa tai TerveysHelppi-sovelluksen kautta.
Soita 02061000
Usein kysyttyä
Käsittely kestää keskimäärin 3-7 vuorokautta. Odota rauhassa yhteydenottoa LähiTapiolan korvauspalveluista. Saat yhteydenoton heti kun asiasi on käsitelty.
LähiTapiolasta saat monia erilaisia vakuutuksia, joiden korvausmäärät ja sovitut omavastuut ovat erilaisia. Kun haluat tiedon oman vakuutuksesti kattavuudesta, suosittelemme olemaan yhteydessä LähiTapiolan korvauspalveluun. Katso korvauspalvelumme yhteystiedot.
Kun kyseessä on yrityksen ottama vakuutus, löydät korvaushakemuksen täältä.
Kuten muissakin korvausasioissa, korvauspalvelumme auttaa sinua kaikissa omavastuutiedusteluissa. Löydät oman alueesi korvauspalvelun täältä.
Vastasyntyneen lapsen tietojen päivittyminen väestörekisterikeskuksen kaikkiin palveluihin voi kestää useamman kuukauden. Mikäli vauvan lisääminen sovellukseen ei onnistu, voit hoitaa hänen asiaansa ottamalla puhelimitse yhteyttä TerveysHelppiin 0206 1000.
Jos lapsesi on täyttänyt 12 vuotta potilaslaki edellyttää lapsen kirjallista suostumusta TerveysHelpin kautta asioimiseen. Tämä onnistuu parhaiten, kun asioit lapsen kanssa missä tahansa Mehiläisen Lääkärikeskuksessa jossa lapsi omakätisesti allekirjoittaa suostumuksen.
Tämän jälkeen voit lisätä lapsen sovellukseen ja käyttää TerveysHelppiä myös yli 12 vuotiaan lapsen asiointiin.
Lapsen täyttäessä 15 vuotta suostumus tarvitaan uudelleen.
Potilaslain (Laki potilaan asemasta ja oikeuksista 17.8.1992/785) 9§:n mukaan: ”Jos alaikäinen potilas ikäänsä ja kehitystasoonsa nähden kykenee päättämään hoidostaan, hänellä on oikeus kieltää terveydentilaansa ja hoitoansa koskevien tietojen antaminen huoltajalleen tai muulle lailliselle edustajalleen.” Lain perusteluissa todetaan, että yli 12-vuotias lapsi käytännössä miltei aina voidaan katsoa kypsäksi ottamaan kantaa hoitoihinsa.
Huoltaja voi lisätä 0-11-vuotiaan lapsen perheprofiiliin Terveyshelppi-sovelluksessa. Lapsen täyttäessä 12 vuotta, sulkeutuu huoltajan mahdollisuus asioida lapsen asioissa sovelluksen kautta. Jos huoltaja haluaa asioida 12 vuotta täyttäneen ja tätä vanhemman lapsen asioissa, pitää lapsen antaa huoltajalleen erityinen suostumus tähän. 12 vuotta täyttänyt voi antaa suostumuksensa allekirjoittamalla asiaa koskevan asiakirjan Mehiläisen lääkärikeskuksessa. 12-14-vuotiaana annettu suostumus on voimassa, kunnes lapsi täyttää 15 vuotta, jonka jälkeen lapsi voi vastaavalla tavalla uusia suostumuksensa. Tällöin suostumus on voimassa kunnes lapsi täyttää 18 vuotta, jolloin hänet poistetaan joka tapauksessa huoltajan perheprofiilista.
Annettu suostumus on mahdollista peruuttaa milloin tahansa allekirjoittamalla asiakirja lääkärikeskuksessa. Tällöin sekä lapsen että huoltajan on oltava paikalla ja todistettava henkilöllisyytensä. Suostumus on annettava niin haluttaessa kummallekin vanhemmalle erikseen.
Miten saan TerveysHelpin käyttööni?
Saat palvelun käyttöösi, jos sinulla on meiltä lapsi-, sairauskulu-, tapaturma- tai matkavakuutus.
TerveysHelpin palveluntarjoaja on Mehiläinen Oy.
Palautteesi on meille tärkeä
Elämänturvayhtiönä sydämen asianamme on huolehtia asiakkaidemme terveydestä. Siksi kehitämme TerveysHelppi-palveluamme saamamme palautteen perusteella.
Jakamalla ajatuksiasi palvelustamme rakennat kanssamme jatkuvasti paremmin palvelevaa TerveysHelppiä. Voit ottaa meihin yhteyttä tästä.