Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Palvelumme keskimääräiset vastausajat LähiTapiola Pääkaupunkiseudulla

Voit katsoa tältä sivulta vakuutus- ja korvausasioiden keskimääräiset vastaus- ja käsittelyajat. Huomaathan, että vastausajat ovat keskimääräisiä ja voivat vaihdella tilanteen mukaan.

Vakuutusasiat

  • Puhelinpalvelu: 4 minuuttia
  • Verkkoviestit: 1-5 arkipäivää
  • Chat: 1 minuutti

Tiesitkö, että voit chatissa hoitaa kaikki vakuutusasiasi? Voit muun muassa ostaa uuden vakuutuksen ja tehdä vakuutuksiisi muutoksia.

Verkkopalvelussamme voit hoitaa laskutusasiasi, päivittää osoitteesi ja muut yhteystiedot, antaa valtakirjan ja tulostaa vakuutustodistukset. Lue lisää asioinnista eri tilanteissa.

Kirjaudu sisään

Korvaushakemukset

Keskimääräiset käsittelyaikamme korvaushakemuksissa ovat:

  • Koti-irtaimistokorvaukset: 1-3 arkipäivää
  • Ajoneuvokorvaukset: 1-9 arkipäivää
  • Henkilökorvaukset: 1-25 arkipäivää
  • Eläinkorvaukset: 1-5 arkipäivää
  • Rakennuskorvaukset: 1-7 arkipäivää
  • Vastuukorvaukset: 1-7 arkipäivää
  • Oikeusturvakorvaukset: 1-7 arkipäivää

Uuden korvaushakemuksen teet helpoiten verkkopalvelussamme. Kirjaudu verkkopalveluun tästä.

Onko sinulle sattunut vahinko ja kaipaat toimintaohjeita? Tutustu toimintaohjeisiin eri vahinkotilanteissa.

Poikkeustilanteet

Henkilökorvausten ja eläinkorvausten käsittelyssä palvelumme on poikkeuksellisesti ruuhkautunut, joten korvaushakemusten käsittelyssä saattaa kestää normaalia pidempään.

Saitko vakuutuksesi uudistumiseen liittyvän irtisanomiskirjeen?

Olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, joista saat lisätietoja irtisanomiskirjeeseen liittyen. Lue lisää kirjeestä täältä.