Paperiton palvelu
Helpota vakuutusasioidesi hoitoa ja ota käyttöösi paperiton palvelu. Kun valitset paperittoman palvelun, löydät kaikki vakuutuspaperisi verkkopalvelusta. Tilaa samalla itsellesi e-laskuehdotus ja helpota laskujen maksua.
Näin saat paperittoman palvelun
Kun otat paperittoman palvelun käyttöön verkkopalvelussamme, löydät kaikki vakuutuspaperisi yhdestä paikasta.
- Kirjaudu verkkopalveluun.
- Käytä pankkitunnuksiasi tai mobiilivarmennetta.
- Valitse Omat tiedot.
- Ota paperiton palvelu käyttöön.
- Tarkista, että sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi ovat ajan tasalla.
Laitathan samalla markkinointiluvat kuntoon – kuulet ensimmäisten joukossa tuotteistamme ja palveluistamme.
Vakuutuspaperit suoraan verkkopalveluun
Kun sinulla on käytössäsi paperiton palvelu:
- Toimitamme vakuutuspaperit, kuten vakuutuskirjat, tiedotteet ja laskut verkkopalveluun.
- Voit hoitaa vakuutusasioitasi kätevästi ja tietoturvallisesti verkossa.
- Saat uusista asiakirjoista ilmoituksen sähköpostiisi tai tekstiviestinä.
- Toimitamme myös laskun verkkopalveluun, jos et ole tilannut meiltä e-laskua.
- Jos käytössäsi on e-lasku, voit maksaa vakuutuslaskut omassa verkkopankissasi.
Tilaa e-laskuehdotus
- Kirjaudu verkkopalveluun
- Valitse Laskut
- Ota e-lasku käyttöön
Lähetämme sinulle e-laskuehdotuksen tai ehdotukset, joissa on laskuttajatiedot valmiina. Muistathan hyväksyä ehdotuksen tai ehdotukset verkkopankissasi. Huomaathan, että e-laskuehdotus näkyy vain OP:n ja Nordean mobiilipankissa.
Saat tekstiviestin tai sähköpostia saapuneista vakuutusasiakirjoista
Varmista, että ilmoitusviestejä varten antamasi puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein.
Jos sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, muista aina päivittää se verkkopalvelun asiakastietoihisi. Näin varmistat, että paperiton palvelu toimii jatkossakin. Jos näemme, ettei sähköposti mene perille, lähetämme sinulle kirjepostissa huomautuksen asiasta. Kirjepostina lähetämme myös mahdolliset muistutuslaskut ja irtisanomisilmoitukset.
Sähköpostit kulkevat avoimessa verkossa. Lähettämissämme ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa, mutta ne kertovat, että sinulla on asiakassuhde LähiTapiolaan. Tieto kuuluu vakuutussalaisuuden piiriin. Tämän hyväksyt, kun otat paperittoman palvelun käyttöösi.
Hyvä tietää paperittomasta palvelusta!
Saat verkkopalveluun vakuutusasiakirjoja sen jälkeen, kun olet ottanut paperittoman palvelun käyttöön. Säilytämme verkkopalvelussa kuluvan vuoden ja edellisen vuoden vakuutusasiakirjat. Voit tallentaa vakuutusasiakirjat pdf-muodossa omalle koneellesi.
Jos LähiTapiola on tehnyt vakuutukseesi muutoksia vakuutuskauden vaihtuessa, löydät tarkemmat tiedot muutoksista vakuutuskirjalta tai osassa vakuutuksia tiedotteelta, johon pääset kyseistä vakuutusta koskevan tietosivun linkistä ”Lue tiedote”. Vakuutuskirjan löydät verkkopalvelun postilaatikosta.
Vakuutuksiin tai laskuihin liittyvät erilaiset määräajat, kuten valitusaika, lasketaan alkaneeksi seitsemän päivää sen jälkeen, kun asiakirja on julkaistu verkkopalvelussa.
Saitko puhelun numerosta 09 4255 0553?
Kyseessä on automaattinen puhelinpalvelumme, joka auttaa meitä pitämään huolta asiakkaistamme. Soittamalla asiakkaillemme automaattisesti varmistamme sen, että sinun on mahdollisimman helppoa asioida kanssamme ja olet ottanut uusimmat palvelumme käyttöösi.
Muistathan, että LähiTapiolan automaattinen puhelinpalvelu ei koskaan kysy arkaluontoisia tietojasi, kuten henkilötunnustasi.