Ota e-lasku helposti käyttöön
Tilaa itsellesi kätevä ja turvallinen e-lasku, jolloin saat vakuutuslaskusi suoraan verkko- ja mobiilipankkiisi. E-laskuun siirtyminen on oikeasti helppoa. Voit tilata meiltä e-laskuehdotuksen verkkopalvelussa tai ottaa e-laskun käyttöön verkkopankissasi.
E-laskuehdotuksen tilaaminen
Huomaathan, että vain OP ja Nordea näyttävät saapuneen e-laskuehdotuksen mobiilipankissa verkkopankin lisäksi.
Paperilaskusta e-laskuun
Ota viereesi pöydälle paperinen vakuutuslaskusi. Saat vakuutuslaskusi e-laskuksi, kun valitset oikeat laskuttajat verkkopankissasi. Valitse kaikki ne yhtiöt, joilta saat vakuutuslaskuja.
Näin se käy:
1. Kirjaudu verkkopankkiisi
2. Valitse e-laskut
3. Tilaa uusi e-lasku
4. Kirjoita laskuttajan nimi (löytyy paperilaskun tilisiirrosta tai maksutiedoista)
Pankki välittää e-laskupyyntösi meille. Huomaathan, että sinulla voi olla LähiTapiolassa useita eri laskuttajia. Valitse kaikki ne yhtiöt, joilta saat vakuutuslaskuja. Niitä voivat olla:
LähiTapiola-ryhmä
LähiTapiola + alueyhtiön nimi
Pieni ponnistus, iso hyöty
Laskut pysyvät tallessa ja löytyvät verkko- ja mobiilipankista laskuttajittain.
Tarvittavat tiedot ovat laskussa valmiina, joten näpyttely vähenee.
Raha ei katoa tililtä hallitsemattomasti; maksun voi itse hyväksyä tai automatisoida maksuun eräpäivänä.
Pankista voi tilata palvelun, joka muistuttaa laskun saapumisesta tekstiviestillä tai sähköpostilla.
E-lasku ei häviä matkalla, eikä huku muiden papereiden joukkoon.
E-lasku on ekologinen vaihtoehto, sillä sen hiilijalanjälki on pienempi kuin paperilaskun.
Usein kysyttyä
Saat vakuutuslaskusi e-laskuna suoraan verkko- ja mobiilipankkiisi. Se sisältää samat tiedot kuin paperinen vakuutuslasku. E-lasku on sähköinen lasku, joka eroaa paperilaskusta vain toimitustavaltaan.
Voit itse hyväksyä e-laskun tai automatisoida laskut maksuun eräpäivänä. Osassa pankeista on mahdollista tilata e-laskusta tekstiviestimuistutus. Tarkistathan pankkisi mahdollisen palvelumaksun.
Voit pyytää laskulle maksuaikaa laskun eräpäivästä 4 viikkoa. Teethän pyynnön kirjautumalla verkkopalveluumme. Valitse Laskut-kohta ja valitse lasku, jolle haluat pyytää maksuaikaa.
Jos tarvitset pidemmän maksuajan tai laskun eräpäivästä on kulunut yli 2 viikkoa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos jokin laskuihin liittyvä asia on epäselvä. Saat asiantuntijaamme yhteyden kirjautumalla verkkopalveluumme. Verkkopalvelussa voit käyttää Chat-palvelua tai lähettää viestin.