Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltBolagen informerarSynvinklar
FörstasidanNyhetsrumAktuelltBolagen informerarSynvinklarLokalTapiola-gruppenInformation om bolagsgruppenBolagVerksamhetens syfteLokalTapiola-gruppens rapporterSamarbete med samarbetspartnerArbeta hos ossLokalTapiola som arbetsgivareSom företagare i LokalTapiolaStuderandeLediga jobbAnsvarstagandeAnsvarighet hos LokalTapiolaSamhällsrelationerSamarbete och donationerPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
NyhetsrumLokalTapiola-gruppenArbeta hos ossAnsvarstagande
AktuelltAktuelltBolagen informerarSynvinklar
Säkerhet13.1.2023Vinterdäcken finländarna föredrar – ”Inget däck fungerar om det är i dåligt skick” Enligt LokalTapiolas enkät föredrar majoriteten av finländarna dubbdäck på vintern men friktionsdäck har blivit vanligare i huvudstadsregionen. Var fjärde använder nu friktionsdäck. Över hälften av bilisterna anser även att miljö- och hälsofrågor är viktiga när man väljer däck. Däremot råder det delade meningar om förbud att köra med dubbdäck på vissa områden. I den här artikeln får du även säkerhetstips om vinterdäck!Köp bilförsäkring
Aktuell
Arbetsliv9.12.2025Vilka försäkringar behöver en firma? En guide för företagareFöretagarens försäkringar med firma är en viktig del av riskhanteringen och tryggheten för verksamheten. I den här guiden berättar vi vilka försäkringar som är obligatoriska för en firma och vilka frivilliga försäkringar som är värda att överväga.Arbetsliv5.12.2025Gruppensionsförsäkring som skatteeffektiv belöningsformFöretag söker ständigt efter sätt att förbättra personalens välbefinnande, engagera talanger och sticka ut på arbetsmarknaden. En lösning som ofta är underutnyttjad är gruppensionsförsäkring, som är ett skatteeffektivt sätt för arbetsgivaren att erbjuda medarbetarna extra trygghet och ekonomisk stabilitet.Arbetsliv5.12.2025Gruppensionsförsäkring som konkurrensfördel – så bygger du ett starkare arbetsgivarvarumärkeKampen om kompetens är hårdare än någonsin. Företag söker sätt att sticka ut och skapa förtroende. Gruppensionsförsäkring är en av de mest betydelsefulla förmånerna som stärker arbetsgivarvarumärket och engagerar personalen. Läs varför det lönar sig.
Se fler aktuella ärenden
NyhetsrumAktuelltVinterdäcken finländarna föredrar – ”Inget däck fungerar om det är i dåligt skick” Vill du fortfarande byta språk?JaNej