Gå rakt till innehåll Gå rakt till sidfoten

Uträtta olika ärenden

Du kan göra adressändringen behändigt i nättjänsten:

  1. Välj meddelanden i övre delen av framsidan i nättjänsten.
  2. Därefter väljer du Skriv meddelande.
  3. Välj att ärendet gäller adressändring.

Logga in

Behöver du mer betalningstid?

Du kan få upp till fyra veckor betalningstid om du gör ansökan före förfallodagen och har dina betalningar i skick.

Logga in


Så här får du dina försäkringsfakturor smidigt

Det finns olika alternativ att betala försäkringsfakturor. Du kan betala dina försäkringsfakturor med e-faktura, direktbetalningstjänsten eller i vår nättjänst. Läs mer om betalningssätten.

En nära anhörigs bortgång innebär mycket pappersarbete. Vi har samlat anvisningar för dig som sköter praktiska ärenden för ett dödsbo. Med hjälp av dessa anvisningar kan försäkrings- och placeringsärenden skötas korrekt och smidigt.

Läs mer om anvisningar.

I samband med handläggningen av försäkringsansökan utreder LokalTapiola sökandens kreditupplysningar från Suomen Asiakastieto Oy:s register. En anmärkning om betalningsstörning i registret kan innebära att försäkringen inte beviljas. Mera information om anmärkning om betalningsstörning får du från Försäkrings- och finansrådgivningens handbok.