Vahingot ja korvauksetAsioi sähköisestiYhteystiedotEdut ja kampanjatPyydä tarjousVaraa aikaLaskutusKuolinpesä
Etusivu
Asiakkaalle
Asiakkaalle
Vahingot ja korvaukset
Asioi sähköisesti
Yhteystiedot
Edut ja kampanjat
Pyydä tarjous
Varaa aika
Laskutus
Kuolinpesä
Vakuutukset
Vakuutukset
Ajoneuvot
Kaskovakuutus
Liikennevakuutus
Moottoripyörävakuutus
Pakettiauton vakuutus
Mopovakuutus
Kaikki ajoneuvovakuutukset
Auto
Vene
Koti
Terveys
Tapaturmavakuutus
Sairauskuluvakuutus
Lapsivakuutus
Vauvavakuutus
Työkyvyttömyysvakuutus
Vakavan sairauden turva
Kaikki terveysvakuutukset
Matka
Henki
Eläimet
Koiravakuutus
Kissavakuutus
Hevosvakuutus
Muut eläinvakuutukset
Kaikki eläinvakuutukset
Metsä
Kilpailuta vakuutukset
Sijoittaminen
Sijoittaminen
Aloita sijoittaminen
Rahastot ja sijoitussalkut
Sijoitusvakuutus
Private Banking
Vastuullinen sijoittaminen
Kaikki tuotteet ja palvelut
Rahoitus
Rahoitus
Autorahoitus
Henkilöasiakkaat
Yritysasiakkaat
Maatila-asiakkaat
Tietoa LähiTapiolasta
AsiakkaalleVakuutuksetSijoittaminenRahoitus
Asioi sähköisestiVahingot ja korvauksetAsioi sähköisestiYhteystiedotEdut ja kampanjatPyydä tarjousVaraa aikaLaskutusKuolinpesä
Kun valitset paperittoman palvelun, saat kaikki vakuutuspaperisi digitaalisena verkkopalveluumme. Ota käyttöösi myös e-lasku ja helpota laskujen maksua.
Paperiton palvelu
Näin paperiton palvelu toimii
Voit asioida vakuutus- ja sijoitusasioissa turvallisesti ja sujuvasti verkkopalvelussamme. Kun sinulle on tullut verkkopalveluun postia, uusia asiapapereita tai mahdollisesti lasku, lähetämme sinulle tiedon tekstiviestillä tai sähköpostilla.
Toimitamme vakuutuspaperit, kuten vakuutusasiakirjat, tiedotteet ja laskut verkkopalveluun.
Voit hoitaa vakuutusasioitasi kätevästi ja tietoturvallisesti verkossa.
Toimitamme myös laskun verkkopalveluun, jos et ole tilannut meiltä e-laskua.
Voit ottaa paperittoman palvelun käyttöösi verkkopalvelussamme yhdellä klikkauksella. Tarkistathan, että sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi ovat ajan tasalla.
Kirjaudu verkkopalveluun
Siirry paperittomaan palveluun
Ota paperiton palvelu käyttöösi verkkopalvelussamme 10.3.–15.6.2025 välisenä aikana ja osallistut samalla arvontaan. Arvomme neljä 500 euron lahjakorttia. Tutustu arvonnan sääntöihin.
Tilaa e-laskuehdotus
Paperittoman palvelun asiakkaana saat myös vakuutuslaskut verkkopalveluun, ellei käytössäsi ole e-laskua. Suosittelemme e-laskua, sillä se on helpoin tapa maksaa laskut.
Tilaa e-laskuehdotus verkkopalvelussamme. Lähetämme sinulle ehdotuksen tai ehdotukset, joissa on laskuttajatiedot valmiina. Muistathan hyväksyä ne kaikki verkkopankissasi.
Huomaa vielä, että e-laskuehdotus näkyy vain OP:n ja Nordean mobiilipankissa.
Lue lisää e-laskusta.
Kirjaudu verkkopalveluun
Usein kysyttyä paperittomasta palvelusta
Kun valitset käyttöösi paperittoman palvelun, löydät jatkossa vakuutuspaperisi ajasta ja paikasta riippumatta verkkopalvelustamme. Säilytämme verkkopalvelussa kuluvan vuoden ja edellisen vuoden vakuutusasiakirjat. Voit tallentaa vakuutusasiakirjat pdf-muodossa omalle tietokoneellesi.
Saat meiltä aina tekstiviestin tai sähköpostin, kun sinulle on tullut viesti, vakuutuspapereita tai lasku verkkopalveluumme. Jos sinulla on käytössäsi e-lasku, saat vakuutuslaskut jatkossakin e-laskuna. Huomaathan, että lähettämissämme ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa.
Jos vakuutukseesi on tehty muutoksia vakuutuskauden vaihtuessa, ovat tarkemmat tiedot vakuutuskirjassa tai erillisessä tiedotteessa. Vakuutuskirjan löydät vakuutuksen mukaan Vakuutukset-osiosta verkkopalvelussa. Osaan vakuutuksista muutostiedot tulevat Viestit-osion Asiakirjat-kohtaan.
Vakuutuksiin tai laskuihin liittyvät erilaiset määräajat, kuten valitusaika, lasketaan alkaneeksi seitsemän päivää sen jälkeen, kun asiakirja on julkaistu verkkopalvelussa.
Vakuutuksiin liittyvät paperit ja asiakirjat, kuten vakuutuskirja, vakuutusehdot ja muu tiettyyn vakuutukseen liittyvä tieto löytyy Vakuutukset-osion alta.
Varmista, että ilmoitusviestejä varten antamasi matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein. Jos sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, muista päivittää ne verkkopalvelun asiakastietoihisi. Näin varmistat, että paperiton palvelu toimii jatkossakin.
Jos näemme, ettei sähköpostisi mene perille, lähetämme sinulle paperisen kirjeen. Kirjeessä on ohjeet sähköpostiosoitteen tarkistamiseksi. Saat meiltä paperikirjeenä myös mahdolliset muistutuslaskut ja irtisanomisilmoitukset.
Lähettämissämme ilmoitusviesteissä ei ole vakuutus- tai korvaustietoa, mutta niiden perusteella voi päätellä, että sinulla on asiakassuhde LähiTapiolaan. Tieto asiakkuudesta kuuluu vakuutussalaisuuden piiriin. Kun otat käyttöösi paperittoman palvelun, hyväksyt ilmoitusviestien lähettämisen ja yllä kuvatun asiakassuhteeseen liittyvän tilanteen.
Kun käytössäsi on paperiton palvelu, saat mahdolliset muistutuslaskut ja irtisanomiskirjeet paperisena postitse. Kaiken muun vakuutuspostin löydät verkkopalvelustamme.
Paperiton palvelu on maksuton. Kun vakuutuspaperisi ja laskusi ovat verkkopalvelussa tai käytät e-laskua, voit saada laskusi jopa kuudessa tai kahdessatoista erässä. Paperittoman palvelun käyttöön ei liity vakuutusalennuksia tai muita etuja.
Voit kirjautua verkkopalveluumme pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Siirry kirjautumisen jälkeen oikeassa yläkulmassa olevaan Omat tiedot -osioon. Siellä on kohta, jossa voit ottaa paperittoman palvelun pois käytöstä.
Pääset kirjautumaan verkkopalveluun lahitapiola.fi-sivuston oikeasta yläkulmasta, josta löydät Kirjaudu sisään -painikkeen. Verkkopalveluun kirjaudutaan omilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Voit itse hoitaa monenlaisia vakuutuksiisi tai sijoituksiisi liittyviä asioita verkkopalvelussa.
Voit tehdä esimerkiksi seuraavia asioita:
Päivittää yhteystietosi
Muuttaa tilinumerotietosi
Antaa markkinointiluvan
Pyytää laskulle maksuaikaa
Ilmoittaa vahingosta
Hakea korvausta
Pyytää muutosta vakuutuksiisi
Tulostaa vakuutustodistuksia
Ottaa käyttöön e-laskun
Hoitaa sijoitusasioitasi
Haluamme varmistaa asiakkaidemme turvallisen asioinnin, jonka vuoksi kannustamme sinua tekstiviestitse siirtymään paperittomaan palveluun. Paperittoman palvelun käyttäjänä saat vakuutuspostisi tietoturvallisesti verkkopalveluumme, jossa ne ovat helposti käytettävissäsi silloin kun sinä niitä tarvitset.
Lähetämme tekstiviestin siirtymisestä paperittomaan palveluun 75-vuotiaille asiakkaillemme. Emme lähetä viestiä asiakkaille, joilla on suoramaksupalvelusopimus.
Saat paperittoman palvelun itse päälle verkkopalvelussamme. Voit kirjautua palveluumme pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Siirry kirjautumisen jälkeen oikeassa yläkulmassa olevaan Omat tiedot -osioon. Valitse siellä paperiton palvelu ja valitse Ei kiitos, haluan asiakirjat paperisena. Voit pyytää myös asiakaspalvelun henkilökuntaa ottamaan paperittoman palvelun pois päältä.
Lähetämme kaksisuuntaiset tekstiviestit, eli viestit, joihin pyydämme vastausta numerosta 18599. Kun tekstiviestiin pyydetään vastausta, ei sitä voida teknisestä syystä lähettää numerosta, jonka lähettäjänä näkyy LähiTapiola. Kaikki ilmoitustekstiviestit lähetämme jatkossakin siten, että lähettäjänä näkyy LähiTapiola.
Olemme pahoillamme, jos olemme epähuomiossa lähettäneet viestin edunvalvottavalle läheisellesi. Jos läheisesi on saanut tekstiviestin, voi edunvalvoja olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja pyytää tarkistamaan asiakastiedot ja edunvalvontavaltuutuksen voimassaolon.
Ilmoitamme sinulle verkkopalveluun lisätystä uudesta vakuutusasiakirjasta ja laskusta tekstiviestillä. Saat hyvissä ajoin ennen laskun eräpäivää tiedon maksettavasta laskusta. Löydät vakuutuslaskun Laskut-osiosta.
Henkilöasiakkaan asiointi
Yhteystiedot Osta vakuutus Vahingot ja korvaukset Pyydä tarjous Varaa aika Verkkotapaaminen Laskutusasiat Anna palautetta Sijoittamisen yhteydenottopyyntö Asioi sähköisesti