Kontakta läkare vid behov1.
Om din skada kräver vård och du har tillgång till företagshälsovården, kontakta dem i första hand. Du kan också besöka en läkare hos LokalTapiolas samarbetspartner Terveystalo. I brådskande fall kan du besöka vilken som helst dejourerande läkare.
Ange i samband med besöket arbetsgivarens namn och försäkringsbolag till vårdinrättningen. Anmäl skadan till din arbetsgivare2.
Anmäl skadan till din arbetsgivare omedelbart. Arbetsgivaren gör en skadeanmälan, varefter du får ett försäkringsintyg till din mobil med information om din försäkring. Vi handlägger din skada och kontaktar dig om vi behöver mer information. Betalningsförbindelse3.
Din behandlande läkare begär vid behov en betalningsförbindelse för din fortsatta vård. Vi informerar dig om beslutet per telefon eller SMS. Anmäl kostnader eller kontakta oss4.
Om du redan har haft kostnader kan du anmäla dem med den elektroniska blanketten. .Logga in på blanketten med dina bankkoder
Om du har frågor kan du skicka e-post till . Observera att e-postförbindelsen är oskyddad.yritysten.henkilovahingot(at)lahitapiola.fi
Du kan skicka meddelandet krypterat på adressenhttps://secure.lahitapiola.fi/
Anmäl en skada som drabbat en arbetstagare1.
Anmäl arbetstagarens skada genom att fylla i ett försäkringsintyg (pdf).
Vid behov kan du också fylla i försäkringsintyget på engelska. You can also compile an insurance certificate in English. Anmäl lön för sjukdomstid2.
Anmäl löner för sjukdomstid i nättjänsten eller fyll i blanketten nedan om arbetstagarens skada orsakar sjukfrånvaro i minst 3 dagar i följd efter olycksdagen. Kontakta oss vid behov3.
Ersättningsbarheten för ditt ärende avgörs i genomsnitt inom 0-7 dagar.