Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten

Resgodset försenades eller skadades

Om ditt resgods anländer försenat till utlandsdestinationen eller om de skadas på annat sätt, handlägger vi skadan från fall till fall antingen från resgodsförsäkringen eller hemförsäkringen.

Gör så här

  1. 1. Anmäl en skada

    När du befinner dig utomlands kan du kontakta vår Larmtjänst på [+358 800 04531](tel:+358 800 04531). Där får du anvisningar och hjälp vid skadesituationer.

    Om ditt resgods skadas under transporten, ska du anmäla skadan till transportföretagets eller trafikbolagets representant och spara anmälningsdokumenten. Även resgods som inte har kommit fram ska anmälas till flygbolaget.

    Om skadan inträffar i Finland, ska du anmäla den med det elektroniska formuläret.

    Öppna blanketten
  2. 2. Spara kvitton

    Om du måste köpa nödvändiga artiklar, ska du spara kvittona för dina inköp. Vi kan vid behov be om dem separat från dig. För skadeanmälan behöver du dessutom veta det skadade eller försvunna föremålets märke, modell och inköpsår.