Ilmoita vahingosta1.
Ilmoita vahingosta ensisijaisesti verkkopalvelumme kautta.
Jos matkatavarasi eivät saavu perille ulkomaan matkakohteeseesi, voit ostaa välttämättömyystarvikkeita, kuten vaatteita ja hygieniatuotteita. Korvaamme välttämättömyystarvikkeita 4 tai 12 tunnin myöhästymisen jälkeen vakuutuksesta riippuen. Sinun tulee ilmoittaa saapumattomista matkatavaroista myös lentoyhtiölle.
Jos tavarat varastetaan, tee asiasta rikosilmoitus paikalliselle poliisille ja säilytä poliisin antama rikosilmoituskopio.
Ulkomailla matkustaessasi voit olla yhteydessä myös Matkahätäpalveluumme + . Sieltä saat ohjeita ja apua akuutissa vahinkotilanteessa.358 800 04531
Vahinkoilmoitusta varten sinun tarvitsee tietää vahingoittuneen tai menetetyn esineen merkki, malli, ostovuosi sekä uuden vastaavan esineen hinta. Säilytä kuitit ja muut tositteet2.
Jos matkatavarasi saapuivat myöhässä ulkomaan matkakohteeseen, ja joudut ostamaan välttämättömyystarvikkeita, säilytä ostosten kuitit. Tarpeen vaatiessa pyydämme ne sinulta erikseen.
Pidä tallessa myös matkustusasiakirjat sekä muut mahdolliset vahinkoa koskevat selvitykset.