<link rel="stylesheet" href="/cs/chat/stylesheets/lahitapiola-chat.css"/>
Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen

Matkapuhelin tai tabletti meni rikki

Jos puhelimen tai mobiililaitteen näyttö särkyi tai se rikkoutui muuten, sinun ei tarvitse ilmoittaa vahingosta. Laitteen korjaus onnistuu huoltokumppanillamme useimmiten saman päivän aikanaja kumppanimme toimittaa tarvittavat tiedot meille. Hae lähin kumppanimme alta hakutoiminnon kautta.

Toimi näin

  1. 1. Vie laite huoltokumppanillemme

    Ota mukaan henkilöllisyystodistus, jonka avulla huoltokumppanimme tarkistaa vakuutusturvasi. Jos laitteesi on kannattavaa korjata, käyttäessäsi huoltokumppaniamme maksat vain omavastuun.

    Etsi lähin huoltokumppanimme

    Jos et pääse asioimaan huoltokumppanillamme, voit lähettää laitteesi Fonumille postitse. Tarkemmat postitusohjeet löydät Fonumin verkkosivuilta .

    Jos haluat, voit käyttää myös jotain toista huoltoliikettä. Huomioi kuitenkin, että tällöin sinun tulee itse maksaa huolto ja hakea korvausta kuluista verkkopalvelumme kautta .

  2. 2. Käy läpi eri korvausvaihtoehdot

    Huoltokumppanimme käy kanssasi läpi eri korvausvaihtoehdot. Ensisijaisesti kumppanimme korjaa laitteesi ja maksat huollossa vakuutuksesi omavastuuosuuden. Jos et halua korjauttaa laitetta, voit saada rahallisen korvauksen liikkeen tekemän korjausarvion mukaisesti. Jos haluat, voit myös hankkia uuden laitteen huoltokumppanimme kautta.

Usein kysyttyä

Puhelimen, tabletin tai muun mobiililaitteen rikkoutumisen voimme useimmiten korvata Laajasta kotivakuutuksesta tai matkatavaravakuutuksesta.

Kotivakuutuksesi laajuuden voit tarkistaa vakuutuskirjasta tai vakuutuksen tiedoista verkkopalvelustamme.

Uudehko ja arvokas mobiililaite kannattaa useimmiten korjata; esim. puhelimen näytön vaihto maksaa keskimäärin 200 €.

Useimmiten puhelimesta tulee näytön vaihdon jälkeen ulkoisesti lähes uudenveroinen, vaikka vauriot ja kolhut alkuun näyttäisivät pahalta.

Jos olet jo korjauttanut laitteen, voit hakea korvausta korjauskuluista verkkopalvelussamme.

Yleisimmin omavastuu on 150 tai 200 €. Oman vakuutuksesi omavastuun voit tarkistaa vakuutuksesi tiedoista verkkopalvelustamme.

Omavastuun suuruus selviää myös huoltokumppanillamme, joten sinun ei välttämättä tarvitse selvittää sitä etukäteen.

Toimita puhelin joka tapauksessa huoltoon. Jos puhelin todetaan huollossa korjaus- tai vaihtolaitekelvottomaksi, maksamamme korvaus perustuu uuden ominaisuuksiltaan vastaavan laitteen hintaan, huomioiden mahdollinen ikävähennys ja omavastuu. Mahdolliseen ikävähennykseen vaikuttaa rikkoutuneen laitteen ikä.

Maksamme korvauksen aina ensisijaisesti korjauskulujen mukaan, joten toimita rikkoutunut puhelin huoltoon arvioitavaksi. Arvioinnin jälkeen voimme maksaa korvauksen sinulle rahana. Jos puhelin todetaan huollossa korjaus- tai vaihtolaitekelvottomaksi, maksamamme korvaus perustuu uuden ominaisuuksiltaan vastaavan laitteen hintaan, huomioiden mahdollinen ikävähennys ja omavastuu. Mahdolliseen ikävähennykseen vaikuttaa rikkoutuneen laitteen ikä.

Jos puhelin on kokonaan menetetty, tee vahinkoilmoitus verkossa.