LähiTapiola Lappi20.2.2024

Strateginen kumppanuus Lapin ammattikorkeakoulun kanssa saa jatkoa

LähiTapiola Lappi ja Lapin AMK ovat uusineet kumppanuussopimuksensa. Yhteisenä tavoitteena on kehittää vakuutusalan osaamista.

Ihminen katselee tunturimaisemaa

Kumppanuussopimukseen on kirjattu yhteistyön kohteiksi myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun liittyvä liiketoimintaosaaminen ja digitaaliset ratkaisut, hallinto- ja tukipalvelujen kehittäminen ja korvauspalveluihin liittyvä asiantuntijaosaaminen ja digitaaliset ratkaisut.

LähiTapiola Lapin henkilöstöpäällikkö Henna Nurmisen mukaan yhteistyö on ollut ensimmäisellä kolmivuotiskaudella monipuolista. Sen aikana on muun muassa tehty opiskelijayhteistyötä tapahtuminen merkeissä ja järjestetty luentoja puolin ja toisin. Sopimus toimintasuunnitelmineen on tehnyt yhteistyöstä helppoa ja selkeää.

- Yhteistyöllä on myös vahvistettu vakuutusalan tunnettuutta opiskelijoiden keskuudessa, Henna Nurminen muistuttaa.

Sopimuskaudella 2024-2026 jatketaan onnistunutta yhteistyötä opinnäytetyötoimeksiantojen ja harjoittelupaikkatarjonnan osalta. Ammattikorkeakoulun osaamispäälliköt Tarja Tammia ja Marika Saranne kertovat, että yhteistyömahdollisuuksia tullaan etsimään myös tutkimus- ja kehittämistoiminnan osalta.

Lapin AMKin rehtori Riitta Rissanen kiittää sekä sopimusvalmistelijoita että LähiTapiolaa hyvästä yhteistyöstä.

- LähiTapiola on yksi Suomen innostavimmista työpaikoista. Esimerkiksi valmentava työskentelyote ja hiljaisen tiedon siirtäminen ovat aiheita, joissa on paljon yhteistyön potentiaalia.

Kiitoksiin yhtyy myös toimitusjohtaja Kari Salmela, jonka mukaan myös ammattikorkeakoulun liikunta-alan osaamista voitaisiin hyödyntää Lähi-Tapiola Lapin henkilöstön tapahtumissa ja hyvinvoinnin edistämisessä.

Yhteistyötä koordinoivat LähiTapiola Lapin henkilöstöpäällikkö Henna Nurminen ja Digitaaliset ratkaisut -osaamisryhmän päällikkö Marika Saranne Lapin ammattikorkeakoululta. Yhteyshenkilöt laativat kumppanuussopimuksen liitteeksi toimintasuunnitelman, jossa kuvataan tarkemmin yksityiskohtaisemmat teemat ja toimenpiteet.

Kolmivuotisen kumppanuussopimuksen allekirjoittivat 19.2.2024 toimitusjohtaja Kari Salmela ja rehtori Riitta Rissanen.