LähiTapiola Uusimaa9.6.2024

Paikallinen lahjoitus Länsi-Uudellamaalla toimivalle pelastuskoirayhdistykselle

LähiTapiola Uusimaa lahjoitti vuoden 2023 lopussa VRG Pelastuskoirat ry:lle 5 200 euroa. Lahjoitukset tehdään yhtiön yhteiskuntavastuullisiin tekoihin varatusta käyttörahastosta. Rahaston tarkoituksena on edistää toimialueen elämänturvaa ja hyvinvointia.

VRG Pelastuskoirat ry on vuonna 2021 perustettu Suomen Pelastuskoiraliiton alainen pelastuskoiratoimintaa edistävä yhdistys. Yhdistyksen tavoitteena on kouluttaa sekä koiria että ohjaajia viranomaisten avuksi kadonneiden henkilöiden etsintään. Kehittääkseen toimintaansa yhdistys kaipasi lisää koulutusta ja tarvikkeita. LähiTapiola Uusimaa teki lahjoituksen koulutusten ja välineiden hankintaan.

– Lahjoitus oli meille todella iloinen asia ja se on mahdollistanut toimintamme kehittämisen ja investointien tekemisen. Olemme hankkineet yhdistykselle neljä GPS-käsilaitetta, kahdeksan paria radiopuhelimia sekä maastopeitteitä. Lisäksi olemme järjestämässä useampaa ulkopuolisen kouluttajan pitämää koulutuspäivää, jotta saamme uusia näkökulmia ja koirat sekä ohjaajat kehittyvät edelleen. Tavoitteemme on kasvattaa hälytysryhmäämme ja saada nuorelle yhdistyksellemme ensimmäinen hälytyskoira lähiaikoina, jotta voisimme entistä paremmin toimia viranomaisten apuna kadonneiden ihmisten etsinnässä, kertoo Eija Sairanen VRG Pelastuskoirat ry:n puheenjohtaja.

– Tällä lahjoituksella haluamme kannustaa ja tukea hienoa ja tärkeää vapaaehtoistyötä, jossa ihmiset antavat aikaansa toisten auttamiseksi. Toivomme, että ensiapuryhmä hyötyy lahjoituksesta suuresti ja saa tarvitsemaansa tietoa ja koulutusta, toteaa Christoffer Wickholm LähiTapiola Uusimaan markkinointipäällikkö.

Paikallista elämänturvaa

LähiTapiola Uusimaan käyttörahasto on irrotettu edellisen tilikauden voitosta ja mahdollisuuksia lahjoituksiin tarkastellaan vuosittain. Lahjoitusten valmisteluun on perustettu yrityksessä oma toimikunta, joka tekee lahjoitusehdotukset yhtiön hallitukselle.

– LähiTapiola Uusimaa on asiakkaidemme omistama keskinäinen yritys. Haluamme näillä yleishyödyllisillä lahjoituksilla tukea paikallista toimintaa, joka vahvistaa toimialueemme asukkaiden ja asiakkaidemme elämänturvaa ja hyvinvointia, kertoo Erik Valros LähiTapiola Uusimaan toimitusjohtaja.