LähiTapiola Itä18.2.2024

LähiTapiola Itä lahjoitti yhteensä 39 000 euroa Suomen Ladun jäsenyhdistyksille toiminta-alueellaan

LähiTapiola Itä tukee yhteensä 39 000 eurolla toimialueensa aktiivisia Suomen Ladun jäsenyhdistyksiä. Lahjoituksilla edistetään ihmisten liikkumismahdollisuuksia ja panostetaan Itä-Suomen hyvinvointiin.

LähiTapiola Idän Mari Pykäläinen luovuttaa lahjoitusta Iisalmen Ladun Jaana Korhoselle

”Vuosi 2024 on meille hyvinvoinnin ja liikunnan teemavuosi. Suomen Latu edistää niitä arvoja, joita me LähiTapiola Idässä haluamme tukea. Suomen Ladun paikallisyhdistykset tekevät pitkäjänteisesti ja aktiivisesti arvokasta vapaaehtoistyötä järjestämällä alueen ihmisille matalan kynnyksen liikuntamahdollisuuksia”, kertoo LähiTapiola Idän hallituksen varapuheenjohtaja Mari Pykäläinen.

Suomen Ladun paikallisjärjestöt ovat merkityksellisiä järjestöjä kaikille ulkoilijoille. Valtakunnallisesti tuhannet vapaaehtoiset, laadukkaat tapahtumat ja vaikuttava viestintä inspiroivat vuosittain yli miljoonaa ihmistä ulkoilemaan. LähiTapiola Itä lahjoittaa yhteensä 39 000 euroa toiminta-alueellaan Pohjois-Karjalassa sekä Ylä- ja Koillis-Savossa toimiville Suomen Ladun jäsenyhdistyksille.

Lahjoitukset ohjattiin seuraaville yhdistyksille: Joensuun Latu, Iisalmen Latu, Pielisen Latu, Pogostan Latu, Juankosken Kuntoilijat, Kiuruveden Latu, Lapinlahden Latu ja Ylä-Karjalan Samoilijat.

”Yhteiskuntavastuullisuus kuuluu jo itsessään keskinäisyyden arvomaailmaan. LähiTapiola Itä on asiakkaidensa omistama yhtiö ja vahva paikallinen toimija. Tahdomme vaikuttaa alueemme ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin konkreettisilla teoilla”, LähiTapiola Idän markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö Mitja Piipponen taustoittaa lahjoitusta.

Lahjoitusvaroilla järjestetään tapahtumia, edistetään liikkumismahdollisuuksia ja koulutetaan vapaaehtoisia

”Joensuun Latu kiittää LähiTapiola Itää lahjoituksesta. Lahjoituksen varat ohjataan yhdistyksen turvallisuustyöhön, eli järjestämme ensiapukoulutusta retkien vetäjille ja tapahtumien ohjaajille, sekä täydennämme ensiapuvälineistöä mm. hankkimalla sydäniskurin. Lisäksi varoja ohjataan mm. matalan kynnyksen lähiretkien matkakustannusten kompensointiin niin, että jäsentemme kynnys osallistua retkille ei jäisi kiinni ainakaan matkakustannuksista”, kertoo Joensuun Ladun puheenjohtaja Marjatta Partanen.

”Olemme iloisesti yllättyneitä ja kiitollisia saamastamme lahjoituksesta. Tulemme käyttämään rahoitusta mm. suositun talviuintipaikan turvallisuuden lisäämiseksi ja liukastumistapaturmien ehkäisemiseksi hankkimalla tiukentuneet turvamääräykset täyttävä lämpömatto. Lahjoituksen turvin pystymme myös järjestämään entistä monipuolisemmin tapahtumia ja toimintaa niin lapsiperheille kuin aikuisväestölle.”, sanoo Iisalmen Ladun puheenjohtaja Jaana Korhonen.

”Olemme todella positiivisesti yllättyneitä näin mahtavasta huomionosoituksesta yhdistyksellemme. On hienoa, että pienen yhdistyksen toiminta on huomattu ja sitä arvostetaan. Tulemme tällä tukemaan lasten, koululaisten sekä ikäihmisten toimintaa aktivoimalla heitä liikuntaan oman hyvinvointinsa eteen, unohtamatta myöskään vapaaehtoistoimijoitamme. Panostetaan retkiin sekä kenties välineisiin sekä sosiaaliseen yhdessäoloon liikkuen ja ulkoillen yhdessä”.  Iloitsee Juankosken Kuntoilijoiden puheenjohtaja Anja Korhonen.

Rahat tulevat LähiTapiola Idän yhteiskuntavastuurahastosta. Rahaston varoja vakuutusyhtiö käyttää hallituksen päätöksin edistämään toimialueensa hyvinvointia, turvallisuutta ja elinvoimaisuutta. LähiTapiola Itä on lahjoittanut myös aiemmin varoja alueellisiin yleishyödyllisiin tarkoituksiin, kuten esimerkiksi lahjoitus vapaaehtoiselle pelastuspalvelu Vapepalle ja Pohjois-Karjalan syöpälapset Sykkyrälle, Mieli Ry:lle, Mannerheimin Lastensuojeluliitolle sekä tehnyt erilaiset koulutuslahjoitukset yliopistolle, ammattikorkeakoululle ja ammattikoululle.

Mitja Piipponen
Markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö
041 730 5398

LähiTapiolan Mari Pykäläinen luovuttaa lahjoitusta Juankosken Kuntoilijoiden Anja Korhoselle.
LähiTapiola Idän Mitja Piipponen luovuttaa lahjoitusta Joensuun Ladun Marjatta Partaselle ja Sointu Hyttiselle.