LähiTapiola Etelä29.11.2023

LähiTapiola Etelä lahjoittaa kamiinoita hätää kärsiville Ukrainaan

Ukrainassa on edelleen sotatila ja sinne on kovaa vauhtia tulossa talvi, ja on jälleen aika auttaa. Pahimmilla alueilla ei ole sähköä, joka tarkoittaa valtavia haasteita lämmityksen ja ruuanvalmistuksen suhteen. Miljoonat ukrainalaiset ovat jääneet ilman sähköä ja vettä.

LähiTapiola Etelä tekee käyttörahastolahjoituksen Pro Ukraina, Omri ry:lle 20 680 €, joka mahdollistaa 110 kamiinan valmistamisen ja kuljettamisen Ukrainaan. Lahjoituksen vastaanotti torstaina 30.11.2023 Pro Ukraina, Omri ry:n puolesta toiminnanjohtaja Tapio Warén.

-Tällä lahjoituksella haluamme helpottaa sodan keskellä elävien ihmisten elämää. Ruoka ja lämpö ovat perusjuttuja, joista Ukrainassa on sodan takia pulaa. Kamiina on pieni asia, mutta se voi olla elintärkeä. Omri ry on erittäin luotettava taho, jonka kautta paikalliset toimijat valmistavat ja kuljettavat kamiinat kaikkein akuuteimmille alueille Ukrainaan, sanoo LähiTapiola Etelän toimitusjohtaja Mikko Lempiäinen.

Paikallisessa yhteistyössä on voimaa

Omri ry ja salolaiset yritykset; Metalli Piiroinen Oy sekä Stremet Oy ovat aloittaneet yhteistyössä projektin, jonka tarkoituksena on valmistaa ja kuljettaa Ukrainaan mahdollisimman monta kamiinaa.

Lahjoitusvarojen keräystä hoitaa Omri ry. Omri ry on sitoutumaton ja voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka kotipaikka on Helsinki. Tällä hetkellä yhdistyksen toiminta on keskittynyt yksinomaan Ukrainan ja ukrainalaisten auttamiseen.

Hädässä olevia ukrainalaisia voi auttaa lahjoittamalla lämpöä Omri ry:n Pro Ukraina -verkkosivujen kautta: https://www.proukraina.fi/index.php/osta-kamiina/

Lisätiedot:
LähiTapiola Etelä Keskinäinen Vakuutusyhtiö, Mikko Lempiäinen, toimitusjohtaja,