LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa1.7.2024

Kari Niemelä LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan toimitusjohtajaksi

Kari Niemelä on aloittanut 1.7.2024 LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan toimitusjohtajana. Hänen valinnastaan tehtävään tiedotettiin marraskuussa 2023.

-On ollut hyvä, että olen saanut rauhassa perehtyä toimitusjohtajan tehtäviin. Olemme Juha Antikaisen kanssa käyneet kevään aikana hyviä keskusteluja ja siirtäneet toimitusjohtajan tehtäviä vähitellen minulle. Samalla olen saanut irtautua aiemmista yritys- ja maatilaliiketoimintajohtajan tehtävistä ja luovuttaa ne Ville Lahdelle ja Sini Ritamäelle. Huolellisen perehdytyksen myötä koen olevani valmis tarttumaan toimitusjohtajan tehtäviin, kertoo LähiTapiola Etelä-Pohjanmaan toimitusjohtaja Kari Niemelä.

-LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa on tehnyt pitkään hyvää ja tuloksellista liiketoimintaa. Lähes joka toinen eteläpohjalainen on yhtiömme omistaja-asiakas. On hienoa ottaa hyvässä kunnossa olevan yhtiön ohjat ja päästä johtamaan meidän reilun 120 rautaisen ammattilaisen joukkuetta.

-Minulla ja perheelläni on juuret täällä ja olen sitoutunut maakuntaan ja sen elinvoimaisuuden edistämiseen. Olen työskennellyt LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalla hieman yli kuusi vuotta, joista suurimman osan yritys- ja maatilaliiketoimintojen johtajana. Tunnen yhtiön historian ja jaan yhtiön hallituksen näkemyksen sen tulevaisuudesta.

-Meillä LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalla on sitoutunut asiakaskunta. Maakunnan elinkeinorakenteesta johtuen maksutulostamme lähes puolet tulee maatila- ja yritysasiakkaista. LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalla on koko maakunnassa merkittävä rooli ja on hienoa päästä viemään yhtiötä eteenpäin.

-Toimitusjohtajana minulle on tärkeää päästä tutustumaan yhtiön henkilöstöön, hallitukseen, hallintoneuvostoon ja omistajiin. Henkilöstömme on toki minulle tullut tutuksi jo viimeisen kuuden vuoden aikana, hallitus ja hallintoneuvosto myös. Tänä syksynä kierrän kaikki maakuntamme toimistot omistaja-asiakkaita tapaamassa. Aikataulu julkaistaan elokuun puolivälissä. Meillä keskinäisessä vakuutusyhtiössä omistajia ovat kaikki vakuutuksenottajat. Tervetuloa pullakahville ja juttelemaan!