LähiTapiola Henkiyhtiö onnistui kasvattamaan asiakkaidensa elämänturvaa
28.2.2019 - Talous
LähiTapiola Henkivakuutusyhtiön asiakkaat ovat ottaneet hyvin vastaan viime vuonna toteutetun sijoittamisen palvelut uudistuksen, jossa suuren vakuutusyhtiösijoittajan edut ovat tarjolla kaikille asiakkaillemme.
Asiakkaillamme on mahdollisuus sijoittaa varojaan samoihin kohteisiin, joihin Henkiyhtiökin sijoittaa. Uuden vakuutuksellisen varainhoidon piirissä on jo 18 000 asiakasta.
LähiTapiola Henkiyhtiö uudisti marraskuussa ryhmäeläkevakuutustaan. Vakuutuksen hinnoittelu uudistettiin ja uuden sijoituskohdevalikoiman myötä myös ryhmäeläkeasiakkaat voivat hyödyntää LähiTapiolan sijoitusosaamista ja suuren sijoittajan etuja. Ryhmäeläkevakuutus on tehokas tapa sitouttaa ja palkita henkilöstöä. Se on erinomainen ratkaisu, kun yritys haluaa antaa henkilöstölle hyvän eläketurvan.
LähiTapiola Henkivakuutusyhtiöstä maksettiin asiakkaille 353,4 miljoonaa euroa korvauksia ja 62 miljoonaa euroa tuottoa vakuutussäästöille, joista 8 miljoonaa euroa oli asiakashyvityksiä.
LähiTapiola Henkivakuutusyhtiön liiketulos oli 63,3 miljoonaa euroa (48,4 milj. euroa) ja kokonaistulos oli 33,0 miljoonaa euroa (64,0 milj. euroa). Tulosten heikkeneminen aiheutui viime vuotta matalammista sijoitustuotoista. Kuormitustulo ja palkkionpalautukset kasvoivat 7 prosenttia. Riskiliikkeen tulos oli 36,2 miljoonaa euroa (22,6 milj. euroa).
Riskihenkivakuutuksessa ja ryhmäeläkevakuutuksessa maksutulon kasvu jatkui edelleen. Sijoittamisen palveluiden piiriin tuli uusia asiakkaita. Kokonaismaksutulo pieneni Private-asiakkaiden säästömyynnin alentumisen myötä. Vakavaraisuus kehittyi positiivisesti.
LähiTapiola Henkiyhtiön vakavaraisuus ja taloudellinen tila on vahva. Henkiyhtiöllä on omaa varallisuutta 2,1 -kertaisesti vakavaraisuuspääomavaatimukseen verrattuna.
LähiTapiola Henkiyhtiön toimitusjohtaja Minna Kohmon kommentit:
Suomalaisten luottamus LähiTapiola Henkivakuutusyhtiöön on ollut vahvaa. Asiakaskokemuksen parantamiseksi edelleen LähiTapiola Henkivakuutusyhtiössä otettiin käyttöön ensimmäisenä Suomessa riskihenkivakuutusten digitaalinen hakemuspalvelu. Asiakaskokemuksen parantamisen lisäksi palvelu tehostaa merkittävästi sekä myyntiprosessia että vastuunvalintatyötä.
Uudistimme myös Älyhenkivakuutuksen hyvinvointipalvelun vastaamaan asiakkaiden tämän päivän odotuksia. Älyhenkivakuutus on Suomen ensimmäinen palvelukokonaisuus, joka yhdistää vakuutuksen tuoman taloudellisen turvan ja auttaa asiakkaitamme voimaan paremmin.
Tulemme vuonna 2019 jatkamaan digitaalisten palveluidemme kehittämistä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Tavoitteemme on olla henkilövakuuttamisen asiakaskokemuksen edelläkävijä.
LähiTapiola-ryhmän tulos 2018: Autamme asiakastamme onnistumaan elämänturvassaan
28.2.2019 | Talous
Rakennamme luottamukseen ja vuorovaikutukseen perustuvia asiakassuhteita, joiden ansiosta asiakkaamme voivat paremmin onnistua elämänturvassaan. Henkilöasiakasmäärämme kasvoi lähes 10 000 ja asiakastyytyväisyytemme (NPS) parani edelleen.
Suomalainen ostaisi sijoitusasunnon kasvukeskuksista – salkunhoitajan neuvo ”pidä vuokralaisesta huolta”
27.2.2019 | Talous
LähiTapiolan kyselyn mukaan suomalaiset hankkisivat sijoitusasunnon erityisesti Etelä-Suomen kasvukeskuksista. Vuokra-asuntojen kasvaneen tarjonnan takia onkin tärkeää keskittyä vaihtuvuuden hallintaan sekä vuokralaistyytyväisyyteen, LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon salkunhoitaja Vesa Viita sanoo.
LähiTapiolan vakuutusasiakaspalvelun aukioloajat laajentuivat
26.2.2019 | Turvallisuus
LähiTapiolan puhelinpalvelu on avoinna myös lauantaisin klo 10-16 ja arkisin vakuutusasiakaspalvelumme toimii puhelimitse klo 19 asti.