Siirry suoraan sisältöön Siirry suoraan alatunnisteeseen
LähiTapiola Pohjanmaa Elämänturva 6.9.2023

Pohjanmaa: LähiTapiolan markkinaosuus Närpiössä yli 60 %

LähiTapiola Pohjanmaa on tehnyt merkittävän saavutuksen Närpiössä, kun markkinaosuus nousi heinäkuussa 2023 61,1 prosenttiin.* Viimeisen 1,5 vuoden aikana asiakasmäärä on noussut yli 500 asiakkaalla. Tulos on suora seuraus LähiTapiolan sitoutumisesta paikalliseen yhteisöön, henkilökohtaisesta asiakaspalvelusta ja vahvasta panoksesta monipuolisten palvelujen tarjoamisessa sekä fyysisissä että digitaalisissa kanavissa.

Henkilökohtainen palvelu luo turvallisuuden tunnetta


Henkilökunta Närpiön LähiTapiolassa on aidosti kiinnostunut siitä, että asiakkaat saavat parasta mahdollista palvelua. Toimisto on helposti saavutettavissa, se on avoinna viitenä päivänä viikossa, ja asiakkaat voivat joko varata ajan etukäteen tai poiketa sisään matkan varrella.

- Filosofiamme on, että asiakkailla tulee olla vapaus valita se palvelukanava, joka sopii heille parhaiten. Ne asiakkaat, jotka haluavat vierailla fyysisessä toimistossa, voivat tehdä niin. Olemme täällä tekemässä asiakkaan vakuutuskokemuksesta niin helpon ja sujuvan kuin mahdollista, kertoo palveluneuvoja Nina Mäntymäki , joka on yksi niistä, jotka päivittäin ottavat vastaan asiakkaita Närpiön toimistossa.


LähiTapiolan tavoitteena on tarjota alansa parasta palvelua - niin henkilökohtaisesti, paikallisesti kuin digitaalisestikin. Esimerkiksi vahinkoilmoituksen tekeminen tai laskun eräpäivän siirtäminen sujuu nopeasti ja vaivattomasti verkkopalvelussa, kun taas toiset, monimutkaisemmat asiat voivat olla helpompi hoitaa kasvotusten elämänturvaajan kanssa.


- Tiedämme, että yhä useammat asiakkaamme suosivat digitaalista asiointia, ja olemme nähneet vaikuttavan kasvun verkkomyynnissä tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana. Olemme kuitenkin aina toivottaneet asiakkaamme tervetulleiksi ja kannustaneet heitä vierailemaan fyysisissä toimistoissamme, jossa tarjoamme heille henkilökohtaista palvelua, sanoo Närpiön toimistosta vastaava palvelupäällikkö John Lundqvist .


Närpiön toimistosta löytyy laaja erikoisosaaminen yritys- ja maatilavakuutuksissa ja pystymme tarjoamaan asiakkaillemme räätälöityjä ratkaisuja, jotka vastaavat juuri heidän ainutlaatuisia tarpeitaan.

- Olemme täällä yrittäjiä ja maanviljelijöitä varten. Autamme heitä turvaamaan sekä liiketoimintansa että perheensä, sanoo maatila-asiantuntija Magnus Långskog , joka työnsä ohella myös itse on maanviljelijä.

Viime vuosina useat vakuutusyhtiöt ovat sulkeneet toimistojaan Närpiössä. Tämä kehitys on johtanut siihen, että yhä useammat asiakkaat ovat hakeutuneet LähiTapiolaan.

- Asiakkaat kokevat sen erittäin myönteisenä, että me edelleen olemme täällä Närpiössä ja se on synnyttänyt vahvan lojaliteetin meitä kohtaan. Yrittäjät arvostavat, kun he saavat meiltä jatkuvaa palvelua ja vakuutusalan asiantuntemusta, kertoo myyntipäällikkö Anders Sjöberg , joka on työskennellyt vakuutusalalla 39 vuotta ja tuntee Suupohjan rannikkoseudun yritysmaailman todella hyvin.

LähiTapiolan sitoutuminen yhteisöön

LähiTapiola on aktiivisesti mukana tukemassa ja kehittämässä paikallista yhteisöä lahjoitusten ja esim. urheiluseurojen sponsoroinnin myötä.

- Olemme kuunnelleet asiakkaidemme toiveita ja tukeneet sellaisia hankkeita, jotka ovat arvokkaita yhteisölle. Mm. vapaaehtoiset palokunnat ja yhdistykset, jotka työskentelevät mielenterveyden ja henkisen hyvinvoinnin parissa, ovat vastaanottaneet lahjoituksia. Nämä ovat asioita, jotka vaikuttavat suoraan asiakkaidemme arkeen ja näin myös luo lisäarvoa, sanoo Lundqvist.


*Markkinaosuus koskee liikennevakuutuskantaa, lähde Traficom.