Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKumppanuudet ja lahjoituksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Yhtiöt tiedottavatAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa1.2.2022Paikallista palvelua lähellä asiakastaLähiTapiola Etelä-Pohjanmaa uudistaa asiakaspalveluaan vastatakseen paremmin asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin. Puhelinpalvelu siirtyy lähemmäs asiakasta ja ajanvaraustapaamisille varataan lisää aikaa.
- Olemme todenneet, että asiakkaat haluavat hoitaa vakuutusasioitaan yhä enemmän puhelimitse ja verkossa, kertoo kehitysjohtaja Pekka Puotinen LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalta. Korona-aika on vauhdittanut muutosta, joka on ollut käynnissä jo useamman vuoden. Edelleen kuitenkin on kysyntää myös perinteiselle toimistopalvelulle. Toimistolla vakuutusasioita käyvät hoitamassa kaiken ikäiset asiakkaat. Iäkkäämmille asiakkaille on erityisen mieluista asiointi kasvokkain tutun asiantuntijan kanssa paikallisessa toimistossa. Paikallinen toimistopalvelu tulee säilymään jatkossakin. - Helmikuun 2022 alusta asiakaspalvelua uudistetaan asiakkaiden kysyntää entistäkin paremmin vastaavaksi.  Puhelinpalvelua tullaan jatkossa tekemään yhä enemmän maakunnan toimistoilta keskitetyn mallin sijaan.  Puheluun voikin jatkossa vastata tuttu palveluneuvoja omalta paikalliselta toimistolta, kertoo Puotinen. Tämä vaatii joitakin muutoksia toimistojen aukioloaikoihin. - Henkilökohtaista palvelua halutaan tarjota myös ajanvarauksella. Toimistoissa varataankin osa päivistä ennalta sovittuihin tapaamisiin. Aika varataan siksi, että asiakkaan yksilölliseen tilanteeseen on mahdollista perehtyä ajan kanssa, kertoo Puotinen. Elämänturvatapaamisessa käydään läpi omaisuuden, talouden ja terveyden turva, ja räätälöidään niihin asiakkaan tarpeeseen sopivin ratkaisu. Elämänturvatapaamiset onnistuvat joko LähiTapiolan toimistossa tai näppärästi verkkotapaamisena. Myös yritys- ja maatila-asiakkaat tapaavat mieluusti asiantuntijan henkilökohtaisesti. Nämä tapaamiset tapahtuvat usein asiakkaan yrityksessä tai maatilalla.- LähiTapiola Etelä-Pohjanmaalla on 17 toimipistettä koko maakunnan alueella. Toimipisteiden määrä on suuri verrattuna moneen finanssialan toimijaan. Haluamme säilyttää palvelun lähellä asiakasta, kertoo Puotinen. Maakunnan toimistoistoilla työskentelee palveluneuvojien lisäksi henkilöitä eri toiminnoistamme. Alavuden toimistolla esimerkiksi on yritysliiketoiminnan myyntipäälliköiden esimiehen Arto Pantsun työpiste, Jalasjärven toimistolla puolestaan työskentelee maatilaerikoistuneen myyntitiimin esimies Sini Ritamäki, ja Alajärven toimistolla työpiste on vahinkotarkastaja Kari Viirumäellä. Myös yritys- ja maatila-asiakkaitamme palvelevat myyntipäälliköt, sekä tuotantotiimimme, eli henkilöt jotka tuottavat tukitoimintoja asiakaspalvelulle ja myynnille, työskentelevät eri toimistoillamme Etelä-Pohjanmaalla, kertoo Puotinen.- Keskinäisessä vakuutusyhtiössä asiakkaat ovat yhtiön omistajia. Olemme olemassa asiakkaita varten. Tehtävänämme on tuottaa palvelut eteläpohjalaisille asiakkaillemme mahdollisimman laadukkaasti ja kustannustehokkaasti kaikkikanavaisesti koko maakunnan alueella. Panostamme erityisesti asioinnin helppouteen, asiakasetuihin sekä ennakoiviin palveluihin, varsinkin vahinkojen ennaltaehkäisyyn. Asiakkaat vaikuttavat toimintamme kehittämiseen ja heidän edustajansa käyttävät hallintoelimissä ylintä päätäntävaltaa, toteaa Puotinen.Tarkasta lähimmän toimistosi aukioloaika
Muita ajankohtaisia asioita
LähiTapiola VarainhoitoTalous25.4.2025Sijoitusrahastojen LähiTapiola Suoja ja LähiTapiola Korkomaailma osuudenomistajilleSijoitusrahasto LähiTapiola Suoja sulautuu LähiTapiola Korkomaailma Sijoitusrahastoon 5.6.2025. Sulautuminen ei edellytä osuudenomistajilta toimenpiteitä.LähiTapiola Lappi17.4.2025Ilmastonmuutoksen myötä kirjanpainajan tihutyöt voivat pian yleistyä Lapinkin metsissäHyönteistuhovahinkojen määrä on viisinkertaistunut viimeisten viiden vuoden aikana koko Suomessa. Vaikka Lapin metsät näyttävät toistaiseksi säästyneen isoilta kirjanpainajatuhoilta, jokaisen metsänomistajan kannattaa ottaa tavaksi tarkistaa metsän kunto ja seurata kirjanpainajan jättämiä merkkejä keväisin ja kesän aikana.LähiTapiola Länsi-Suomi17.4.2025Liki joka viides länsisuomalainen reissaa vailla vakuutusta – ”Voi tulla kallis pääsiäisyllätys”Neljäsosa länsisuomalaisista on sairastunut ennen matkaa tai sen aikana, selviää LähiTapiolan kyselystä. Silti lähes joka viides ei hanki matkavakuutusta tai vakuuttaa pelkät matkatavarat. Matkavakuutuksen vuosittaisista miljoonakorvauksista valtaosa aiheutuu terveydenhoitokuluista.
Katso lisää tiedotteita
UutishuoneTiedotteetPaikallista palvelua lähellä asiakastaHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn