Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Yhtiöt tiedottavatAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
LähiTapiola ItäTyöelämä25.5.2021Itä: Joensuun Kerubin katse on vahvasti tulevassa koronavuodesta huolimatta Kaikkeen ei voi aina varautua, kuten koronavuosi on osoittanut. Epävarmuuden keskellä on kuitenkin pyrittävä pitämään katse tulevassa. Tämän tietää, jos joku, toimitusjohtaja Asko Piiparinen, jonka luotsaamaan Joensuun Kerubin liiketoimintaan korona iski kovaa.
Kerubi on Joensuun ikoninen tapahtumamekka, joka on näkynyt kaupunkikuvassa yli 30-vuotta. Taustayritys Joensuun Töminä Oy pyörittää monipuolista liiketoimintaa. Arjessa näkyy ruokaravintola, joka tarjoaa lounasta ja illallista. Ilosaaressa sijaitsevassa Karjalantalossa järjestetään keikkoja ja sieltä löytyy Kerubin kellarin yökerho. Lisäksi yritys järjestää monipuolisesti tapahtumia, kuten joka kesäinen Ilovaari. Luonnollisesti Kerubin liiketoimintaan korona iski pahasti.”Korona on vaikuttanut paljon ja tiputtanut liikevaihdon murto-osaan. Keikkoja ei ole pystytty järjestämään yli vuoteen. Yökerho on kiinni. Tapahtumat on peruttu. Ja jopa ravintolan on täytynyt olla osan aikaan suljettuna. Viime vuonna liikevaihto laski puoleen ja tän vuoden puolella vielä enemmän”, kertoo Kerubin toimitusjohtaja Asko Piiparinen.Tapahtumaliiketoiminta on aina myös turvallisuusbisnestä. Tapahtumissa, keikoilla ja yökerhossa pitää huolehtia ihmisten turvallisuudesta. Kerubin toiminnassa on aina varauduttu riskeihin hyvin niin vakuutuksilla kuin järjestelyillä. Korona oli kuitenkin riski, johon ei pystytty varautumaan.”Me ei haluttu kuitenkaan jäädä laakereillemme. Korona oli myös hyvää aikaa miettiä tekemistä ja tarkastella vanhaa toimintamallia. Miten tästä tullaan vahvempina ulos, on ollut meille tärkeä kysymys. Vaikka meillä on ollut lomautuksia, niin kuitenkin ollaan saatu pidettyä huumori mukana työyhteisössä. Eniten ehkä harmittaa turhan työn määrä, kun asioita on jouduttu perumaan. Nyt katse on kuitenkin vahvasti tulevassa!”, Asko kertoo.Vaikka koronaan ei voinut varautua ennalta, niin moneen muuhun voi. Laaja vakuuttaminen on Kerubin kaltaiselle toimijalle välttämätöntä. Isoihin tapahtumiin otetaan myös lisävakuutuksia. Vakuutettavaa myös riittää. Ravintolassa on raaka-aineita kylmässä. Tapahtumissa vastuuvakuutukset pitää olla kunnossa. Toimintaan liittyy aina paljon ihmisiä ja henkilökuntaa, joten henkilöstön turva on tärkeää.”Olemme saaneet korvauksia myös hieman erikoisemmista jutuista. Pari kolme vuotta sitten meidän henkilökunnalta lipsahti erilaisten sattumusten kautta pakettiauto jokeen. Se kellui muutaman sata metriä ja upposi joen toiselle puolelle. Siitähän tuli ihan mediatapahtuma, jolle nyt jälkikäteen voi vähän nauraakin. No soitto tietenkin LähiTapiolaan ja siellä rouva ihmetteli, onko auto tosiaan täysin märkä. Hän kuitenkin heti perään totesi itse, että täytyyhän sen olla, kun kerta joen pohjassa on”, Asko naurahtaa.Rokotusten myötä Kerubilla odotetaan jo rajoitusten päättymistä ja tapahtumakauden alkua. Usko tulevaan on vahva! Ihmiset odottavat jo pääsevänsä nauttimaan seurasta ja hyvästä musiikista.”Tapahtumajärjestäjänä tehdään kaikkemme, jotta ihmiset voivat nauttia turvallisesti. Toimitusjohtajan näkökulmasta tähän kokonaisuuteen liittyvät totta kai myös vakuutukset. LähiTapiolassa arvostan eniten henkilökohtaista yhteyshenkilöä, jolle voin soittaa pitää sitten vakuuttaa uusi ajoneuvo tai hakea jostain korvauksia. LähiTapiolan kanssa asioidessa ei tarvitse jonottaa palvelunumerossa, vaan saan henkilökohtaista palvelua”, Asko päättää.
Muita ajankohtaisia asioita
LähiTapiola Savo-Karjala14.3.2025Varautumisen voima -seminaari kokosi asiantuntijat ja yrittäjät yhteenLähiTapiola Savo-Karjala mahdollisti 5 000 euron käyttörahastolahjoituksella Etelä-Savon yrittäjien järjestämää Varautumisen voima -seminaaria. Seminaari tarjosi yrittäjille arvokasta tietoa riskienhallinnasta, varautumisesta ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamisesta. LähiTapiola Pohjoinen13.3.2025”Iskä, miksi valot räpsii ja poksuu?” - Lukiolainen pelasti oululaisen perheen kodin tulipaloltaTiesitkö, että sähköpalot ovat yksi yleisin syy kotien tulipaloihin? Sähköpalo voi aiheutua sähkölaitteen viasta, asennusvirheestä, väärästä tai huolimattomasta käytöstä tai puutteista kunnossapidossa. Näin vähennät tulipalon riskiä ja tunnistat alkavan sähköpalon. LähiTapiola Loimi-Häme13.3.2025Kevät on tuulilasivahinkojen sesonkiaikaa – pieniä säröjä on nopea korjataTuulilasivahinkoja tapahtuu eniten keväällä teiden sulaessa. Tuulilasiin osunut kivi tai talvirenkaasta irronnut nasta ovat yleisin syy tuulilasivahingoissa. Pieni iskemä tuulilasissa kannattaa korjauttaa nopeasti, ettei se ehdi levitä isoksi halkeamaksi.
Katso lisää tiedotteita
UutishuoneTiedotteetItä: Joensuun Kerubin katse on vahvasti tulevassa koronavuodesta huolimatta Haluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn