Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan alatunnisteeseen
HenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
FI
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
AjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
EtusivuUutishuoneAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmiaLähiTapiola-ryhmäYhtiöryhmätietoaYhtiötToiminnan tarkoitusLähiTapiola-ryhmän raportitKumppanuudet ja yhteistyöTöihin meilleLähiTapiola työnantajanaYrittäjänä LähiTapiolassaOpiskelijalleAvoimet työpaikatVastuullisuusVastuullisuus LähiTapiolassaYhteiskuntasuhteetKumppanuudet ja lahjoituksetHenkilöasiakkaatYritysasiakkaatMaatila-asiakkaatTietoa LähiTapiolasta
UutishuoneLähiTapiola-ryhmäTöihin meilleVastuullisuus
Yhtiöt tiedottavatAjankohtaistaYhtiöt tiedottavatNäkökulmia
LähiTapiola Savo-KarjalaElämänturva27.9.2022Savo-Karjala: Myrsky teki tuhoa mikkeliläisen autoliikkeen pihalla - vakuutukset turvasivat liiketoiminnanElokuinen myrsky iski Jonne Långin ja Jani Kellmanin yrityksen pihaan ja murjoi 9 myynnissä ollutta autoa. Saimaan Autopisteen yrittäjien ensimmäinen ajatus myrskyn jälkeen oli, miten vakuutus korvaa vahingot.
Mikkeliläisen autoliikkeen yrittäjä Jonne Lång istui elokuisena lauantaina kotona ja katseli myrskyn pauhua, kun puhelin soi.- Naapuriyrittäjä soitti ja sanoi, että nyt olisi syytä tulla käymään työmaalla, puita on mennyt poikki, Lång muistelee.Näky työpaikalla oli uskomaton: suuret tonttia reunustaneet puut olivat kaatuneet pitkin poikin pihaa. Maa oli peittynyt tuulen piiskaamasta roskasta. Siisti autorivi oli saanut päälleen runkoja, oksia ja lehtiä.Vahingot olivat suuret. Myrsky murjoi yhdeksän myynnissä ollutta autoa.- Ensimmäisenä tuli mieleen, että mitenhän vakuutus korvaa tällaisen myrskytapahtuman. Tuli kylmä hiki, että mitenhän asia hoituu, Lång kertaa tilannetta.Hän otti puhelun LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boerille, jonka kanssa vakuutusasioita oli hoidettu hyvässä yhteistyössä jo pidemmän aikaa.- Santeri vastasi minulle lauantaina saman tien ja sanoi, että vakuutusasiat ovat kunnossa, ei syytä huoleen.Ensin listataan vahingotMaanantaina asiaa alettiin selvittää yhdessä LähiTapiola Savo-Karjalan korvausneuvoja Ronja Taskisen kanssa. Vahingot listattiin ensin ylös.- Päivän-kahden päästä oli vahinkotarkastaja pihassa autoja katsomassa, Lång muistelee.Kolme autoista lunastettiin ja kuusi päätettiin korjata. Korjattavat autot lähtivät vielä samalla viikolla paikalliseen kumppanikorjaamoon.Ensimmäiset autot palautuivat takaisin autoliikkeen pihaan, kun tapahtuneesta oli kulunut alle kolme viikkoa.- Monesti menee yhdenkin auton kanssa paljon pidempään, meillä nyt näitä meni kuitenkin kymmenkunta.Vaikka myrsky ja sen aiheuttamat vahingot järkyttivät, Lång on tyytyväinen siihen, miten sujuvasti asiat hoituivat.- Näin yrityksenä on tärkeää, että vakuutukset olivat kunnossa ja asiat sujuivat ennen kaikkea mutkattomasti ja nopeasti.Paikalliset asiantuntijat apunaLähiTapiola Savo-Karjalan vahvuuksia ovat paikalliset yhteyshenkilöt ja korvauspalvelu sekä laaja, alueella toimiva kumppaniverkosto. Henkilö-, yritys- ja maatila-asiakkaita palvelee alueella yli 60 henkilön asiantuntijajoukko.Vakuutus- ja korvausasiat hoituvat asiakkaan toiveiden mukaan joko puhelimitse, sähköpostilla, kasvokkain asiakkaan luona tai LähiTapiola Savo-Karjalan toimistolla.- On tärkeää kartoittaa sopiva ja riittävä vakuutusturva yhdessä asiakkaan kanssa. Kun kaikki olennainen on turvattu, yllättävät tilanteet eivät pääse vahingoittamaan perhettä tai liiketoimintaa. Yksityishenkilön ja yrittäjän kannattaa muistaa turvata myös tärkein – itsensä, muistuttaa LähiTapiola Savo-Karjalan avainasiakaspäällikkö Santeri de Boer.Ota yhteyttä LähiTapiola Savo-Karjalan yritystiimiinLähiTapiola Savo-Karjalan yhteystiedot
UNDER CONSTRUCTION: new embedded component: ContentfulNewsroomVideo
rich text node: {"data":{"target":{"sys":{"id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","type":"Link","linkType":"Entry"}}},"content":[],"nodeType":"embedded-entry-block"}
reference entry: {"id":"de5f1d2d-a53a-5d66-868f-c84669c77b01","videoUrl":"https://www.youtube.com/watch?v=UEJDj0gqQLM","altText":null,"contentful_id":"bce1b286-7eb0-466b-b0aa-41a68a2da3c0","internalName":"Savo-Karjala asiakastarina 2022","internal":{"type":"ContentfulNewsroomVideo"}}

Muita ajankohtaisia asioita
LähiTapiola Pohjoinen7.5.2025Täällä ovat Oulun riskialtteimmat kolaripaikat – ”Liikennesäännöt unohtuvat parkkipaikoilla” LähiTapiola Pohjoisen vahinkotietojen mukaan Oulussa eniten liikennevahinkoja syntyy parkkipaikoilla ja -halleissa sekä tiiviisti liikennöityjen risteysalueiden ja liittymien yhteydessä. Kyselyn mukaan parkkipaikoilla syntyy vaaratilanteita eritoten siksi, etteivät autoilijat ota kanssaihmisiä riittävän hyvin huomioon. LähiTapiola Loimi-Häme5.5.2025Kysely: Joka viides kokenut ”läheltä piti” -palovahinkotilanteen kotona tai mökillä – ”jokainen sekunti on arvokas”Paloturvallisuus on tärkeää kaikkialla, erityisesti kotona, mökillä ja veneessä. Toimiva sammutin voi olla ratkaiseva tekijä palon alkuvaiheessa, jolloin se voi estää tulipalon leviämisen ja pelastaa omaisuutta sekä ihmishenkiä.LähiTapiola Länsi-Suomi5.5.2025Mökillä on syytä käytellä moottorisahaa jo nyt – Kaatunut puu syypää joka toiseen myrskyvahinkoon Myrskyt ovat aiheuttaneet vahinkoja joka kolmannen länsisuomalaisen kodissa, selviää LähiTapiolan tuoreesta kyselystä. Joka toisen vahingon syynä on kaatunut puu. Mökkikauden alku on asiantuntijan mukaan paras aika riskipuiden ennakoivalle kaatamiselle, mutta myös vaaran paikka itse tekevälle.
Katso lisää tiedotteita
UutishuoneTiedotteetSavo-Karjala: Myrsky teki tuhoa mikkeliläisen autoliikkeen pihalla - vakuutukset turvasivat liiketoiminnanHaluatko silti vaihtaa kielen?KylläEn