LähiTapiola Pankin ja S-Pankin palveluita yhdistetään: Muutoksia verkkoasiointiin tulossa lokakuussa
LähiTapiola Pankin ja S-Pankin yhdistyminen etenee ja pankkien palveluita yhdistetään parhaillaan. Tästä johtuen entisen LähiTapiola Pankin verkkopankki suljetaan 24.10.2015, ja kaikki pankkiasiakkaat siirtyvät käyttämään S-Pankin verkkopankkia.
Muutosten johdosta myös LähiTapiola-ryhmän verkkopalveluiden sopimusehtoihin tulee vähäisiä muutoksia 24.10.2015 alkaen. Ehtoja sovelletaan, kun asiakas asioi sähköisesti LähiTapiola-ryhmän verkkopalveluissa. Asiakkaille tiedotetaan muutoksista elokuussa kirjepostitse ja verkkoviesteillä.
LähiTapiolan asiakkaat eivät voi enää 24.10.2015 alkaen käyttää LähiTapiola Pankin verkkopankkitunnuksia kirjautuessaan LähiTapiolan verkkopalveluun. Asiakkaat pääsevät jatkossa kirjautumaan LähiTapiolan verkkopalveluun yleisimpien suomalaisten pankkien tunnuksilla. S-Pankki kertoo asiakkailleen tunnuksiin liittyvistä asioista tarkemmin syyskuussa.
LähiTapiolan verkkopalvelussa asiakas voi 24.10. jälkeen edelleen hoitaa vakuutus- ja sijoitusasioitaan. S-Pankin asiakkaana päivittäisiä raha-asioita voi hoitaa jatkossa S-Pankin verkkopankissa.
Lisäksi rahastoasiakas voi hoitaa LähiTapiola-rahastojen sijoituksia sekä S-Pankin verkkopankissa että LähiTapiolan verkkopalvelussa 26.10. jälkeen.
Muutokset asioinnissa johtuvat pankkifuusiosta: LähiTapiola Pankki ja S-Pankki fuusioituivat toukokuussa 2014 ja muodostivat uuden S-Pankin.
Muutokset eivät edellytä toimenpiteitä
Muutokset eivät edellytä asiakkailta toimenpiteitä.
Rahastoasiakkaan verkkopalveluun tulevista muutoksista LähiTapiola tiedottaa rahastoasiakkaita syyskuussa.
Lisätietoja muutoksista
Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia koskien pankkien yhdistymistä ja asiointia löydät
LähiTapiolan puhelinpalvelu, puh. (09) 453 3000, avoinna ma-pe klo 8–18, valitse valikosta numero 2
S-Pankki, puh. 01019 5102, avoinna ma–pe klo 8–18